Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.07.2009
Místo:
Česká Lípa hl.n.
Jednou z lokomotiv první výrobní série lokomotiv řady T457.0 z ČKD Lokomotivka, byl s výrobním číslem 13607 vyrobený stroj inventárního čísla 005, dodaný dne 22.2.1985 do lokomotivního depa Olomouc. Z Olomouce se v roce 1997 dostal na sever Čech, do Děčína, kde jeho provoz pokračoval, a to až na vyjímky téměř výhradně v nákladní dopravě, jak také dokládá snímek pořízený v České Lípě 29. července 2009. Lokomotiva 730.005-6 se na něm představuje v nátěru, ve kterém před 24-roky opustila brány ČKD. Tento nátěr byl jejím nátěrem prvním, ale i posledním, neboť v něm také dojezdila. Sice tento stroj měl být prvním své řady, který měl v CZ LOKO Česká Třebová podstoupit připravovanou rozsáhlou modernizaci, ke které už byl do CZ LOKO v březnu 2021 přistaven, z této rekonstrukce nakonec sešlo a řadu 730 u ČD Cargo čekal rychlý konec. Fyzická likvidace lokomotivy 730.005 proběhla v říjnu 2019 přímo v areálu SOKV v Ústí nad Labem.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.07.2009
Místo:
Velký Grunov
Pod dominantou 591 metrů vysoké čedičové kupy Tlustec uháněl 29. července 2009 za Velkým Grunovem v čele R 1162 z Liberce do Ústí nad Labem tehdy liberecký brejlovec 750 160-4.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Krátké působení modrým nátěrem opatřeného stroje 751.219 v Kralupech nad Vltavou připomíná tato momentka, pořízená 29. července 2009 před tamním depem, kde se slunil ve společnosti strojů 753.754 a 751.364.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.08.2009
Místo:
Ostružná
Na přelomu července a srpna roku 2009 se na jesenických rychlíkách kromě v té době stále turnusových zamračených řady 749, objevil obrýlený vetřelec 754.075, jenž sem byl zapůjčen k provedení zácviku strojvedoucích na "novou" řadu. Monopol zamračených v Jeseníkách se blížil ke svému konci a doba "brejlovcová" se pomalu, ale jistě blížila. Lokomotiva 754.075-0 byla pod Ostružnou na rychlíku číslo 906 vyfotografována 1. srpna 2009.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
06.08.2009
Místo:
Hořice na Šumavě
Manupulák číslo 88732, který z Volar do Kájova vezlo dvojče 751.233 + 089, se blíží k dopravně Hořice na Šumavě. V kalendáři se píše datum 6. srpna 2009 a odvoz šumavského dřeva, těženého jako následek řádění orkánu Kyril, jenž se přes naše území přehnal 18. až 20. ledna 2007, dosahoval v té době na šumavských lokálkách své maximální intenzity.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.08.2009
Místo:
Mníšek u Liberce
Stanicí Mníšek u Liberce projela 7. srpna 2009 přípřež brejlovců 753.073-6 a 753.187-4 a s do Polska trasovaným vlakem Pn 44200 stoupá k Oldřichovu v Hájích.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
16.08.2009
Místo:
Jince
V srpnu 2009 byl provoz zamračených řady na 749 na rychlíkách mezi Prahou a Českými Budějovicemi ještě naprosto všední záležitostí. Jednou z lokomotiv, na tyto výkony nasazovaných, byla i vršovická 749.011-3, zachycená na snímku z 16. srpna 2009 s rychlíkem R 1253 před stanicí Jince.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
24.08.2009
Místo:
Nemotice
V roce 1980 postupně přebralo LD Děčín přímo z ČKD Praha 14 lokomotiv řady T478.4, určených pro rychlíkovou dopravu na trati do Prahy. Někdejší děčínské "čtyřky" se postupem let rozkutálely po celém našem území, což dokládá i snímek posledního ze strojů dodaných na sever Čech, lokomotivy 754.067-7. Ta byla horkého 24. srpna 2009 s vlakem Sp 1727 vyfotografována na jihu Moravy už v době, kdy jejím domovským depem bylo DKV Brno.