Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Na ranním sluníčku se 5. července 2009 před depem v Kralupech nad Vltavou vyhřívala dvojice zamračených 751.354-2 a 751.154-6.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.07.2009
Místo:
Nelahozeves zámek
Na vlaku EC 171 "Hungaria" jela 17. července 2009 mimořádně německá lokomotiva 180.002-8, která byla se zmíněným vlakem zachycena u zastávky Nelahozeves zámek. Už o pět let později, 18. srpna 2014, byl tento stroj součástí konvoje lokomotiv které dorazily do Děčína z německého Chemnitz. Jednalo se o prvních osm strojů "bastardů" odprodaných DB Schenker českému dopravci TSS Cargo. Bohužel od té doby se tento stroj v provozu neobjevil a je otázkou, jaká ho čeká budoucnost.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Před kralupskou "lokomotivní kůlničkou" se 22.července 2009 sešla trojice zamračených řady 751, nasazovaných v té době do provozu v oblasti Kralup a Kladna. Každá z nich svůj provoz u ČSD začínala v jiném depu - stroj inventárního čísla 228 byl 30.4.1971 dodán do depa Praha-Libeň, lokomotiva č.154 byla 10.4.1969 dodána do depa Děčín, a stroj č.176 zařadilo do svého stavu ke dni 29.1.1970 depo Zdice. Přesto právě uprostřed stojící 751.154 v Kralupech odjezdila většinu svého provozního života. I když provoz u ČSD zahájila 18.dubna 1969 vykonáním TBZ v již zmíněném Děčíně, k 1.8.1973 byla předána do Kralup, kde pak zůstala po většinu svého provozního života, s vyjímkou nedlouhé epizody, kdy jezdila v Lounech a závěrečné fáze jejího provozu, kdy se vznikem ČD Cargo se jejím domovem stalo SOKV v Ústí nad Labem.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.07.2009
Místo:
Velký Grunov
Pod dominantou 591 metrů vysoké čedičové kupy Tlustec uháněl 29. července 2009 za Velkým Grunovem v čele R 1162 z Liberce do Ústí nad Labem tehdy liberecký brejlovec 750 160-4.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
29.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Krátké působení modrým nátěrem opatřeného stroje 751.219 v Kralupech nad Vltavou připomíná tato momentka, pořízená 29. července 2009 před tamním depem, kde se slunil ve společnosti strojů 753.754 a 751.364.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.08.2009
Místo:
Ostružná
Na přelomu července a srpna roku 2009 se na jesenických rychlíkách kromě v té době stále turnusových zamračených řady 749, objevil obrýlený vetřelec 754.075, jenž sem byl zapůjčen k provedení zácviku strojvedoucích na "novou" řadu. Monopol zamračených v Jeseníkách se blížil ke svému konci a doba "brejlovcová" se pomalu, ale jistě blížila. Lokomotiva 754.075-0 byla pod Ostružnou na rychlíku číslo 906 vyfotografována 1. srpna 2009.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
06.08.2009
Místo:
Hořice na Šumavě
Manupulák číslo 88732, který z Volar do Kájova vezlo dvojče 751.233 + 089, se blíží k dopravně Hořice na Šumavě. V kalendáři se píše datum 6. srpna 2009 a odvoz šumavského dřeva, těženého jako následek řádění orkánu Kyril, jenž se přes naše území přehnal 18. až 20. ledna 2007, dosahoval v té době na šumavských lokálkách své maximální intenzity.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.08.2009
Místo:
Mníšek u Liberce
Stanicí Mníšek u Liberce projela 7. srpna 2009 přípřež brejlovců 753.073-6 a 753.187-4 a s do Polska trasovaným vlakem Pn 44200 stoupá k Oldřichovu v Hájích.