Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.04.2009
Místo:
Březnice
K provedení rekonstrukce vytápění vlakových souprav byla zamračená 751.008 přistavena do depa v Českých Budějovicích na podzim 1994. K 1.10.1994 se její označení změnilo na 749.008-4 a k 20.10. vykonala technicko - bezpečnostní zkoušku, která byla oficiálním zakončením této rekonstrukce. Na snímku pořízeném před stanicí Březnice 21. dubna 2009, se představuje v čele rychlíku číslo 1246, který vezla v celé trase, tj, z Prahy do Českých Budějovic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.05.2009
Místo:
Filipovka
Hned trojice brejlovců se v podvečer 13. května 2009 sešla na vlaku Nex 47205. Na snímku pořízeném u Filipovky je zachycena přípřež strojů 753.352-4+753.229-4, kterým na postrku ještě pomáhala 753.187-4.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.05.2009
Místo:
Zdislava
Jaro roku 2009 přineslo u lokomotiv řady 750 českého dopravce ČD Cargo změnu v podobě dodatečného oživování dvojčlenného řízení. Zatímco brejlovce původní řady T478.3 / 753 byly dvojčlenným řízením vybaveny už z výroby, u počátkem devadesátých let rekonstruovaných lokomotiv řady 750 bylo dvojčlenní řízení odebíráno, neboť se počítalo s jejich využitím v dopravě osobní, kde nebylo potřeba. Prvním dvojčetem "nulek" které bylo na jaře roku 2009 spojeno a oživeno, byly stroje 750.103-4+750.277-6. Na snímku je zmíněné dvojče zachyceno 13. května 2009 v čele odklonového Pn 64931 u Zdislavy.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.05.2009
Místo:
Praha Masarykovo nádraží
Po Karlínském viaduktu vjížděl 23. května 2009 na pražské Masarykovo nádraží osobní vlak z Kralup nad Vltavou, toho dne ještě turnusově vedený elektrickou jednotkou řady 451. Stavba tohoto 1110 metrů dlouhého mostu, spojující pražské Holešovice s Karlínem, byla konsorciem stavebních firem Bratří Kleinů a Vojtěcha Lanny, zahájena na jaře 1846, a pod vedením inženýra Aloise Negrelliho, dokončena v roce 1849. Provoz pravidelných vlaků na něm byl zahájen 1. června 1850, přičemž až do roku 1910 si držel primát nejdelšího mostu Evropy. V roce 1871 byl původní viadukt doplněn ještě 351 metrů dlouhým, taktéž dvoukolejným, spojovacím viaduktem, umožnující bezúvraťovou jízdu z Buben do Libně. Právě v místě jeho napojení byl snímek jednotky 451.002/001 pořízen.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.05.2009
Místo:
Chlumín
Neratovická dispečerka 750.079-6 se v podvečer 27. května 2009 postavila do čela vlaku Pn 64502, v jehož čele byla zachycena před zastávkou Chlumín. Oba čelníky této lokomotivy byly později jako u jedné ze tří strojů své řady upraveny na provedení se čtyřmi návěstnímy svítilnami. Krom 079 byla tato úprava provedena ještě u břejlovců čísel 060 a 077.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.06.2009
Místo:
Ostrov nad Ohří
Dodávky lokomotiv řady 363 do někdejšího lokomotivního depa České Budějovice byly zahájeny počátkem roku 1987, kdy do Budějic z Plzně postupně dorazilo sedm strojů vyrobených v rámci druhé výrobní série. Jednalo se o "esa" inventárních čísel 053 až 057, 079 a 080. Jedno z oněch prvních budějovických, 363.054-8, bylo 17. června 2009 zachyceno v čele rychlíku 612 "Bílina" před Ostrovem nad Ohří.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
17.06.2009
Místo:
Ostrov nad Ohří
R 610 "Karlex" se 17. června 2009 blíží k Ostrovu nad Ohří. V jeho čele jelo ten den "eso" 363.070-4, vyrobené v plzeňské škodovce v rámci 3. výrobní série lokomotiv typu 69E3.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
05.07.2009
Místo:
Kralupy nad Vltavou
Na ranním sluníčku se 5. července 2009 před depem v Kralupech nad Vltavou vyhřívala dvojice zamračených 751.354-2 a 751.154-6.