Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.03.2009
Místo:
Libochovany
Ze své výšky 429 metrů nad mořem shlíží vrchol Trabice na průjezd vlaku NEx 45321 osadou Libochovany. Psal se 31. březen 2009 a stroj 122.016-9 byl stále ještě jedním z těch, které brázdily koleje nejen severních Čech v nátěru s úzkým výstražným proužkem.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.03.2009
Místo:
Libochovany
Lokomotiva Škoda 79E1 výrobního čísla 6996, byla ČSD dodána dne 31. března 1977 do Lokomotivního depa Česká Třebová. Zde 16.dubna t.r. úspěšně vykonala TBZ a jako E479.0023 začal její dlouholetý provoz pod hlavičkou ČSD, později ČD a nakonec ČD Cargo. Do období provozu u posledního z uvedených dopravců spadá její fotografie pořízená 31.března 2009 u Libochovan, kudy "hrbatá" 130.023-5 projížděla v čele vlaku Pn 44721.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
31.03.2009
Místo:
Libochovany
I když teprve od roku 1988 platilo nátěrové schéma, zavádějící na lokomotivách ČSD žluté pruhy šíře 600 mm kolem obvodu celé skříně, experimentování ohledně zvýšení viditelnosti lokomotiv neustávalo. Už v první polovině devadesátých let se na čelech části lokomotiv řad 162 a 363 LD Praha Střed na objevily červené trojúhelníky, mající za úkol další zvýšení jejich viditelnosti. Ty byly dosazeny také na stroj 162.060, který s nimi byl zachycen ještě 31.3.2009, kdy se už jako 163.260-3 blížil s osobním vlakem 6411 k zastávce Libochovany.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
01.04.2009
Místo:
Rynoltice
Provozní pouť brejlovce T478.3119 byla zahájena v říjnu 1973 jeho dodáním do depa Brno-dolní. V roce 1980 byl předán do LD Valašském Meziříčí, aby po dalších sedmi letech, v prosinci 1987, byl předisponován do LD Ostrava. Už v listopadu 1989 se vrací do Valašského Meziřící, kde byl domovem až do roku 2007, s vyjímkou roku 1991, kdy se krátkodobě objevuje ve stavu depa Brno-dolní. Depo Valašské Meziříčí na něm počátkem roku 1994 provádí rekonstrukci vlakového topení, s následným přečíslováním na 750.119-0. V roce 2007 je předán do DKV Brno, PJ Brno-Maloměřice. Poslední dějství jeho provozu se začíná psát 26.10.2008, kdy je předán do Liberce s určením na vozbu rychlíků do Ústí nad Labem. V lednu 2010 Liberec opouští a je předán do PJ Bohumín, aby byl ještě téhož roku přistaven k do CZ Loko Česká Třebová na modernizaci, po níž vyjel už jako 750.704. Na snímku z 1.4.2009 je ještě jako 750.119-0 zachycen s vlakem R 1160 (Liberec - Ústí n.L) při vjezdu do stanice Rynoltice.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
02.04.2009
Místo:
Oskořínek
Dvojče brejlovců 753.006-6+753.229-4 v čele odklonových sklářských písků Pn 63942 projíždí 2. dubna 2009 mezi polemi u Oskořínku směrem do Nymburka, aby odtamtud po úvrati a objetí soupravy vyrazilo už pod dráty do cíle své cesty, do Řetenic.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.04.2009
Místo:
Vroutek
Ve stoupání před stanicí Vroutek byl 3. dubna 2009 zachycen slušně vytížený Mn 88612 vedený strojem 742.200-9.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
03.04.2009
Místo:
Vroutek
Železnice se mění a věci které jsou všední dnes, za pár let už budou dávnou historií. Jednou z věcí, které se odporoučely do železniční historie, je někdejší modro-žluto-krémový nátěr, ve kterém svého času jezdily desítky motorových vozů řady 810. Jedním z nich byl i vůz inventárního čísla 653, představující se na snímku pořízeném 3. dubna 2009 u stanice Vroutek. "Šestsetpadesáttrojka", toho dne nasazená na vlaku Sp 1819, na něm právě míjí na horizontu se tyčící Schillerovu postavenou v letech 1905 - 1906 nad městečkem Kryry. Tato dominanta zdejšího kraje, postavená podle návrhu vídeňského architekta a stavitele Aloise Kaisera, patří mezi naše nejhezčí a stavebně nejzajímavější rozhledny.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
07.04.2009
Místo:
Dešenice
Ke dni 31.5.1073 převzalo do svého stavu LD Plzeň čtveřici nově vyrobených brejlovců T478.3077 až 3080. Nejdéle z nich ve stavu plzeňského depa vydržel stroj inventárního čísla 078, který Plzni a jí podřízeným provozní pracovištím byl věrný po celý svůj provozní život, a to včetně období po rekonstrukci vytápění vlakových souprav. Ta byla v LD České Budějovice provedena v říjnu 1993 a v souvislosti s ní došlo k jeho přeznačení na 750.078-8. Na jaře 2009 byl výše zmíněný stroj provozován v PJ Klatovy a k vidění byl na trati do Železné Rudy. Zde byl 7. dubna 2009 zachycen u Dešenic v čele vlaku R 960. Provoz této lokomotivy byl ukončen koncem října 2010, poté byl k 3.11.2010 přistaven na modernizaci do CZ Loko Česká Třebová, po které se do provozu v březnu 2011 vrátil už jako 750.705.