Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 03.09.2008
Místo: Ostružná

Jedním z motorových vozů řady M262.0 / 830 bývalých ČSD, který podstoupil remotorizaci, během které mu byl dosazen původně lodní motor typu 6S150PV2A, byl i motorový vůz M262.0234. Jeho remotorizace byla v ŽOS Šumperk provedena v červnu 1985 a obdržel po ní nové označení M262.1008. Po dalším přeznačení se z něj od 1. ledna 1988 úředně stal vůz 831.234-0 a jako takový už i dojezdil. Závěr jeho provozu byl nerozlučně spjat s provozem na tratích v okolí Šumperka a v Jeseníkách. Zde byl také 3. září 2008 pořízen jeho snímek zachycující ho mezi stanicemi Ostružná a Branná při jízdě s vlakem Os 3615.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 03.09.2008
Místo: Ostružná

Nezaněnitelné dunění spalovacích motorů typu ČKD 6 S 150 PV 2A, osazených v motorových vozech řady 831, se ještě v roce 2008 několikrát za den rozléhalo lesy a údolími v Jeseníkách. Jedním ze šumperských motorových vozů zde jezdících, byl také vůz 831.182-1, zachycený pod Ostružnou 3. září 2008 na vlaku Os 3613.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.10.2008
Místo: Žďár nad Sázavou

V čele rušícího Pn 63211 byla 9. října 2008 mezi Žďárem nad Sázavou a Ostrovem nad Oslavou vyfotografována laminátka 230.109-1. Její provozní život se začal psát 19. ledna 1968, kdy vykonala úspěšnou TBZ a začala najíždět své první kilometry na výkonech Lokomotivního depa Plzeň.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.10.2008
Místo: Bezpráví

Žádné stopy po korporátním nátěru 20. října 2008 ještě nenesla ani souprava vlaku EC 147 "Ohře" a ani lokomotiva 151.014-8 v jeho čele, zachycená nedaleko zastávky Bezpráví.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.10.2008
Místo: Bezpráví

Podzimně zbarveným údolím Tiché Orlice, nedaleko zastávky Bezpráví, projížděl 20. října 2008 v čele EC 128 "Hradčany" pražský stroj 151.008-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.10.2008
Místo: Bezpráví

Ve středu 26.7.1978 byly přejímačem ČSD ve Škodě Plzeň převzaty dva stroje továrního typu 65E, u státních drah později označené E499.2013 a E499.2014. Na snímku pořízeném u Bezpráví 20. října 2008 je v čele rychlíku 702 zachycená první z nich, třináctka. Svoji Technicko-bezpečnostní zkoušku absolvovala 11.8.1978 společně se strojem inventárního čísla 017. Ten, narozdíl od E499.2013, před sebou dlouhý život neměl, neboť už 17.6.1981 byl těžce poškozen při nehodě a následně byl jako první své řady zrušen. Třináctku ale čekaly dlouhé roky provozu v rychlíkovém provozu na hlavním tahu na výkonech lokomotivního depa Praha-střed (později Masarykovo), a následně také dep Vršovice a Bohumín. Od roku 1988 byla přečíslována na označení 150.013-1 a takto označená jezdila až do roku 2008, kdy byla ke dni 18.9.2008 přečíslována na 150 213-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.11.2008
Místo: Úžice

Ke stanici Úžice se 25. listopadu 2008 blížil vlak Pn 65433, vedený kralupskou 751 138-9. Na rozmanitou směsku vozů shlíží z areálu chemičky Synthos Kralupy ze své výšky 163 metrů zdejší nejvyšší komín "RU M 163/4", s vlevo stojícím, o něco nižším, stotřicetimetrovým kolegou typu "RU M 130/3".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.11.2008
Místo: Zákolany

V někdejší královehradecké lokomotivě 753.353 má původ modernizovaný "Catr" 753.714-5. Po jeho modernizaci, ukončené v roce 2004, byl zařazen do stavu dopravce OKD-Doprava. V letech 2004 až 2010 jezdil nejprve v modro-žlutém nátěru, v němž byl zachycen na snímku pořízeném u Zákolan 28. listopadu 2008, kdy společně se strojem 753.729 na vlaku Rn 59631 vezly zásilku uhlí do Kladna-Dubí. Až na jaře 2011 vyjel ve změněné kombinaci barev oranžové a černé, představující tehdy nově zaváděný firemní nátěr dopravce OKD Doprava.