Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 06.10.2005
Místo: Žichovice

Když se v roce 1977 v ČKD Lokomotivka rozběhla výroba úvodní šedesátikusové série lokomotiv řady T466.2, o lokomotivy zcela nové řady se tehdy podělila depa Bratislava, Leopoldov, Bohumín, Děčín, Trutnov, Plzeň a Ostrava, přičemž po jednom stroji do svého inventárního stavu zařadila také depa Hradec Králové, Liberec a Ústí nad Labem. Na západ Čech, do LD Plzeň, z ČKD dorazily stroje inventárních čísel 015 až 018, 033 až 036. Jeden z nich, stroj 742.016-9 byl 6. října 2005 zachycen v čele vlaku Mn 88053 u Žichovic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 06.10.2005
Místo: Žichovice

Nedaleko Žichovic byl 6. října 2005 vyfotografován klatovský vůz 831.217-5, jedoucí jako vlak Os 17519 do Horažďovic předměstí.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 06.10.2005
Místo: Žichovice

Mezi roky 1981 a 1991 ČSD postupně provedly remotorizaci jedenačtyřiceti motorových vozů řady M262.0 / 830. Zatímco na začátku této akce byla v roce 1981 úprava motorového vozu M262.0199 (po remotorizaci nejprve přeznačeného na M262.1001), na jejím konci, v roce 1991, pak byla úprava závěrečné čtveřice motorových vozů inventárních čísel 168, 226, 150 a 144. První z nich, vůz 831.168-0, byl u Žichovic vyfotografován 6. října 2005.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.10.2005
Místo: Veleliby

V polabskou nížinou míří do Nymburka s nákladním vlakem z Mladé Boleslavi "kocour" 742.237-1. Snímek byl pořízen 19. října 2005 na vjezdu do stanice Veleliby.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.10.2005
Místo: Bratkovice

Mezi stanicí Bratkovice a hláskou Dušníky vznikl 27. října 2005 snímek osobního vlaku číslo 7906, vedeného zamračenou 749.241-6. Nasazení klasické soupravy na tomto vlaku bylo vyvoláno změnou oběhů souprav z důvodu výlukové činnosti a připomnělo tak doby o 10 let dříve, kdy klasické soupravy osobních vlaku na trati Zdice - Protivín patřily ke každodenní realitě.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.10.2005
Místo: Smiřice

V pondělí 28.2.1977 převzaly ČSD do svého stavu prvních šest strojů zcela nového typu - Škoda 79E1. Přidělena jim byla řada E479.0 a čtyřicítka ČSD objednaných lokomotiv byla určena do lokomotivního depa Česká Třebová. Dodávky nových lokomotiv rychle pokračovaly a koncem března s nimi začaly být vykonávány Technicko-bezpečnostní zkoušky. Jako první TBZ dne 21.3.1977 vykonalo šest strojů inventárních čísel 001, 002, 004 až 007. Snímek stroje 130.001-1 (ex E479.0001) v čele vlaku Os 5687, pořízený u Smiřice 29.10.2005, je připomínkou doby, tyto stroje vládly vozbě osobních vlaků na rameni Jaroměř - Hradec Králové - Pardubice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.10.2005
Místo: Smiřice

Lokomotivu T478.3259, vyrobenou v ČKD Lokomotivka pod výrobním číslem 9495, převzaly ČSD 23.7.1975 a následně byla zařazena do stavu Lokomotivního depa Ostrava. Rekonstrukci na elektrické vytápění prodělala v červnu 1993 v ŽOS Zvolen a od té doby nesla označení 750.259-4. Na v závěrečné fázi své provozní kariéry, při napěťové výluce úseku Jaroměř - Hradec Králové konané 29. října 2005, byla zastižena na vjezdu do stanice Smiřice v čele osobního vlaku 5623, v jehož čele ve výše zmíněném úseku nahradila turnusového peršinga řady 163.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.11.2005
Místo: Velký Osek

Podzim roku 2005 byl zajímavý tím, že se ostravská "šestikola" řady 182 opět začala ve zvýšené míře vyskytovat až ve středních Čechách, což dokumentuje snímek stroje 182.168-5, pořízený 1. listopadu 2005 u Velkého Oseka. Toto zajíždění ovšem nemělo dlouhého trvání, neboť bylo ukončeno (dnes už víme že definitivně), prosincovou změnou GVD. Na snímku zachycená lokomotiva byla ze Škody Plzeň dodána 30.11.1065, a po úspěšném absolvování TBZ, kterou vykonala o 10 dní později, byla zařazena do provozu v RD Košice. Košice jí byly domovem až do roku 1982, kdy byla ke dni 4. června předána do depa Ostrava.