Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.03.2008
Místo: Hrušky

K dopravně Hrušky se 7. března 2008 blížil vlak Mn 82640, na jehož čele se vyskytla hned trojice lokomotiv. Turnusovou žehličku s legem (v podání strojů 210.038 a 704.006) toho dne doplnila ještě další žehlička na přípřeži - 210.072-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.03.2008
Místo: Kraličky

Dva letití veteráni se potkaly 31. března 2008 u zastávky Kraličky. Zatímco letitý Zetor, patřící jednomu z místních "kovozemědělců", s nezaměnitelnou zvukovou kulisou prováděl jarní práce na úrodných polích Hornomoravského úvalu, po železniční trati za ním projížděla letitá "bobina" 141.037-2, vezoucí svůj vlak Os 3811 do Olomouce.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.03.2008
Místo: Vrbátky

V roce 2008 byla na Mn 81102 Olomouc - Nezamyslice řada 110 ještě všední záležitostí. Často na něm jezdíval stroj 110.024-7, který byl u Vrbátek vyfotografován 31. března 2008.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.3.2008
Místo: Vrbátky

Posledním strojem řady 141, který se v rámci pravidelného provozu u Českých drah dočkal obnovy nátěru, byla tehdy olomoucká 141.054-7. V něm se představuje na snímku pořízeném 31.3.2008, kdy byla zachycena s vlakem Os 3822 u Vrbátek.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.04.2008
Místo: Zákolany zastávka

Mezi zákolanskou zastávkou a bývalou stanicí Koleč se 14. dubna 2008 kroutil vlak Pn 65782, vedený dvojčetem lokomotiv řady 755, inventárních čísel 001 a 002.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.04.2008
Místo: Nelahozeves zámek

Nositelka škodováckého továrního čísla 5559, lokomotiva 122.016-9, byla 18. dubna 2008 zachycena pod nelahozevesským zámkem v čele vlaku Nex 41301.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.05.2008
Místo: Nekvasovy

V poněkud upravené variantě červeno-krémového nátěru jezdil několik let plecháč 242.269-9. Na fotografii pořízené u Nekvasov 9.května 2008 se v tomto, byť už poněkud sešlém nátěru, představuje v čele R 665 "Jakub Krčín".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.05.2008
Místo: Děčín-Prostřední Žleb

Železniční most, nacházející se v kilometru 458,755 trati Vídeň - Kolín - Děčín je nejníže položeným mostem na řece Labi na území České republiky. Vybudován byl mezi Děčínem a Prostředním Žlebem v létech 1873 a 1874 nákladem společnosti Rakouské severozápadní dráhy (ONWB) pod vedením švýcarského inženýra Jakoba Masta. Při budování jeho středního pilíře, stavěného přímo v toku řeky Labe, se bylo nutno prokopat 10 metrů silnou vrstvou říčních usazenin, což bylo možno díky využití kesonu při jeho výstavbě. Původní mostní konstrukce byla v roce 1927 nahrazena konstrukcí současnou, tvořenou několikanásobnými příhradovými nosníky o rozpětí 2 x 68 metrů, což byl typ mostní konstrukce nepříliš rozšířený, což také přispělo k vyhlášení tohoto mostu na Kulturní památku, které proběhlo 29. 3. 2018.  Na snímku pořízeném 10. května 2008 byl na tomto mostě zachycen "bastard" 372.010-9.