Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.06.2007
Místo: Brno hl. n.

Na brněnském hlavním nádraží čekal na čas odjezdu tehdy čtyřicetiletý motorový vůz 850.031-6. Společnost mu onoho 8. června 2007 dělal, ve vlaku zařazený jako vložený, prototypový vůz 850.001, od prosince 2005 jezdící v původním barevném provedení, v němž v roce 1962 opustil brány Vagonky Studénka.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.06.2007
Místo: Česká Třebová

 Ve čtvrtek 20.7.1978 převzaly ČSD ve Škodě Plzeň lokomotivu výrobního čísla 7157, zařazenou následně do stavu depa Praha-střed pod označením E499.2010. Na uvedení do provozu si sice musela ještě nějaký ten týden počkat, ovšem po technicko - bezpečnostní zkoušce, vykonané až 5.října 1978, už mohla být nasazena do provozu na hlavním tahu mířícím z Prahy na východ Československa. Na snímku z 8. června 2007 je již jako 150.010-7 zachycena během zastavení ve stanici Česká Třebová.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.06.2007
Místo: Praha hl.n.

Reklamní nátěr společnosti RailReklam mělo původně nést "eso" 363.084-5, nakonec ale bylo rozhodnuto věnovat tento reklamní nátěr nadaci "Pomozte dětem". Maskot této nadace, kuře, se tak objevilo i na této lokomotivě, jejíž křest proběhl 19.3.2007 na hlavním nádraží v Praze. Kmotrem této lokomotivy se stala jedna z tváří této nadace, herec Tomáš Hanák. Snímek pořízený na pražském hlavním nádraží 11. června 2007 zachycuje reklamní "kuře", toho času ve stavu DKV Plzeň, během obratu mezi výkony.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.06.2007
Místo: Kačice

Na začátku léta 2007 se na vozbě vápenců mezi Nučicemi a Prunéřovem nakrátko objevila do Prahy zapůjčená zamračená 751.176-9. Na snímku pořízeném 19.6.2007 je zachycena ve dvojčeti se strojem 751.092, kterak se v čele podvečerního vlaku Pn 65780 blíží k zastávce Kačice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.06.2007
Místo: Libčice nad Vltavou

Jednou z dvaceti lokomotiv první výrobní série lokomotivní řady E499.3 byla lokomotiva inventárního čísla 018, vyrobená s výrobním číslem Škoda 7964 v roce 1984. Její provozní kariéra v původním jednosystémovém provedení byla ukončena v roce 2010 přistavením tohoto po nehodě poškozeného stroje do firmy Pars Šumperk, odkud se o rok později vrátila do provozu už jako dvousystémová 363.505. Vzhledový stav v jakém byla na modernizaci přistavena, dokumentuje snímek zachycující ji v pozdním odpoledni 27. června 2007 při průjezdu stanicí Libčice nad Vltavou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.07.2007
Místo: Kačice

Odpoledně podvečerní Pn 65780, sloužící k dopravě vápence z dolů na Mořině do elektráren Prunéřov I a Prunéřov II, býval v dobách, kdy ho vozívalo ČD Cargo, doménou dvojic lokomotiv postupně tří řad. Po letitých zamračených řady 751 na něj nastoupily tehdy nově zrekonstruované brejlovce řady 755 čísel 001 a 002, aby i oni byly časem nahrazeni ještě novějšími stroji řady 753.7. Protože z Kladna do Kadaně jezdívala dvojice lokomotiv v čele tohoto vlaku spojená na kabel dvojčlenného řízení, ke kombinování strojů výše popsaných řad zpravidla nedocházelo. Ale protože každé pravidlo má své vyjímky, byly i na tomto vlaku vyjímečně vidění přípřeže strojů různých řad. Tak tomu bylo například 16. července 2007, kdy na severozápad Čech s vápencem vyrazila přípřež strojů 755.001 a 751.382.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.07.2007
Místo: Jeneč

Typickou podobu osobních vlaků na trati mezi Prahou a Kladnem v prvním desetiletí nového tisíciletí reprezentuje snímek pořízený 23. července 2007 u odbočky Jeneček. Za vydatného vytí dvojice motorů LIAZ M 1.2 C, nabíral s vlakem Os 9832 rychlost "lachtan" 714.230-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.07.2007
Místo: Nelahozeves zámek

V zastávce Nelahozeves zámek došlo 23. července 2007 k setkání osobních vlaků z / do Ústí nad Labem. Zatímco vlevo stojící vlak Os 9609 s vozem 971.014-6 v čele již míří do Prahy, vpravo stojící Os 9606 s vozem 451.065-7 teprve míří na sever Čech.