Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
13.03.2007
Místo:
Praha-Holešovice
Výrobním číslo 6770 ve Škodě Plzeň dostala lokomotiva ES499.0019, vyrobená pro ČSD v roce 1975. Od výrobce byla převzata dne 29.11.1975, společně se sesterskou lokomotivou ES 499.0020. Oba tyto stroje putovaly do RD Bratislava, kde byly po vykonání technicko - bezpečnostních zkoušek nasazeny do provozu. Obě společně je absolvovaly ve dnech 11.12.1975 (pro střídavou napěťovou soustavu) a 4.1.1976 pro napájecí soustavu stejnosměrnou. V té době ale měly povolenou maximální rychlost pouze 120 km/h, rychlost 140 km/h u nich byla povolena až od roku 1988, kdy všechny stroje této řady (kromě v té době už zrušené ES499.0010), vykonaly TBZ pro provoz rychlostí 140 km/h. V případě stroje 350.019 k tomu došlo 24.9.1988. Na snímku z holešovické přeložky, pořízeném nedaleko odbočky Rokytka, se lokomotiva 350.019-6 představuje 13.března 2007 v čele EC 172 "Vindobona", mířícím na přepřah do stanice Praha-Holešovice.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
15.03.2007
Místo:
Nelahozeves zámek
V roce 2007 se brněnská esa objevovala až v dalekém Chebu, kam v čele rychlíků zajížděla přes Ústí nad Labem. Při jednom z návratů ze západu Čech, byla 15. března 2007 brněnská lokomotiva 362.166-1 zachycena ve středočeské Nelahozevsi v čele rychlíku číslo 623 "Bečva".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.03.2007
Místo:
Vraňany
Dne 19.3.2007 ve 21:29 hodin došlo na železničním přejezdu v kilometru 451,420 železniční tratě Praha - Děčín, v mezistaničním úseku Vraňany - Dolní Beřkovice, ke srážce vlaku R 784 se silničním vozidlem. Rychlost vlaku, vedeného lokomotivou 162.011 byla v okamžiku srážky 136 km/h a tomu také odpovídal rozsah škod, jejichž celková suma se vyšplhala na 27 598 393,- Kč. Vykolejila lokomotiva a první tři vozy rychlíku, došlo k lehkému zranění dvou osob, čtyři sloupy trakčního vedení byly zničeny a značně poškozeno několik desítek metrů železničního svršku. V důsledku toho všeho zde byla doprava úplně zastavena po dobu více než čtyřiadvaceti hodin, během které byly rychlíky zde jinak jezdící vedeny odklonem po lokálce Roudnice nad Labem - Straškov - Vraňany. Snímek pořízený 21. března 2007 zachycuje situaci dva dny po nehodě, kdy provoz po jedné koleji byl už obnoven a místem nehody sníženou rychlostí právě projíždí s nákladním vlakem "uhelka" 122.005-2.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
21.03.2007
Místo:
Vraňany
Během odstraňování následků mimořádné události ze dne 19.3.2007, kdy došlo u stanice Vraňany ke střetu vlaku R 784 s osobním automobilem záměrně odstaveným na železničním přejezdu, s nehodovým pomocným vlakem vypomáhala také lokomotiva 742.404-7. O rozsahu mimořádné události a o míře poškození železničních vozidel a železniční infrastruktury svědčí také to, že se píše už datum 21.3.2007, je zhruba 36 hodin po nehodě a sjízdná je zatím pouze jedna traťová kolej, peršing 162.011 , který vlak 784 vezl, je stále ještě mimo železniční trať a kolem místa vykolejení jsou na poli, den před tím stažené vozy, pocházející z vykolejené soupravy vlaku 784.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.03.2007
Místo:
Zvolen os.st.
Brněnský "plecháč" 242.219-4 byl 22. března 2007 zachycen pod nezaměnitelnou siluetou Zvolenského zámku při jízdě s rychlíkem R 811 "Horehronec", který vezl v trase Bratislava hl.st. - Banská Bystrica. Maloměřické stroje řady 242 v rámci vyrovnávky výkonů po několik let patřily ke každodenním návštěvníkům nejprve zvolenského uzlu a po elektrizaci tratě do Banské Bystrice, zajížděly i tam.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
27.03.2007
Místo:
Libčice nad Vltavou
Do stanice Libčice nad Vltavou přijíždí odpoledne 27. března 2007 osobní vlak 9657 z Kralup nad Vltavou do Prahy Masarykova nádraží. Sériové bobiny řady 141 s patrovými vozy "Bmo" na něm tehdy sice jezdily turnusově, ale prototypová 141.001-8 se na něm vyskytla jen na několik dní. Důvodem bylo její řádné vyzkoušení, neboť krátce před tím byla po několika letech odstavení z provozu navrácena zpět mezi provozní vozidla, takže kralupské osobáky byly po dlouhé době její první odvezené vlaky.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
28.03.2007
Místo:
Tršnice
Rok 2006 znamenal v lokomotivním parku Českých Drah velkou (a od té doby už nezopakovanou) smršť reklamních lokomotiv. Nejprve mezi lednem a dubnem 2006 žluto-červený reklamní nátěr Poštovní spořitelny dostala hned šestice lokomotiv - kromě pětice "Es" inventárních čísel 086, 119, 121, 127 a 166, ho dostala také lokomotiva 151.014. Na reklamní smršť ze zimy 2006 pak během září a října navázala ještě podzimní smršť reklamek, představovaná pěticí lokomotiv 151.019, 163.030, 163.093, 363.019 a 363.021, nově oděných do reklamního nátěru ČEZ. Reklamně bohatý rok 2006 pak ještě koncem října uzavřela ještě další lokomotiva, kterou byla brněnská 363.039-9, opatřená reklamním nátěrem vydavatelství Grand Princ. Právě posledně jmenovaný stroj byl 28. března 2007 zachycen u Tršnice, v čele rychlíku R 617 "Krušnohor".
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
02.04.2007
Místo:
Petrov nad Desnou zastávka
Od znovuobnovení provozu na tratích v údolí Desné, poškozených povodněni v roce 1997, zde provoz zajišťovala čtveřice motorových vozů 810 čísel 141, 221, 435 a 607. Zatímco vůz 810.607 později prošel reinkarnací na Regionovu 814.501, trojice vozů nižších inventárních čísel zde dojezdila až v souvislosti s elektrizací tratě do Koutů nad Desnou a převzetím provozu Českými Drahami v prosinci 2016. Následně nadbytečnou trojici osmsetdesítek, (doplněnou přívěsnými vozy 010.418 a 010.419) dne 19. ledna 2017 za 6.760.000 Kč kupuje firma AŽD Praha.
Snímek pořízený u Petrova nad Desnou zastávky 2.4.2007 zachycuje vůz 810.141-2, jedoucí jako vlak Os 23859 ze Sobotína do Petrova nad Desnou.