Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
20.09.2005
Místo:
Praha hl.n.
U příležitosti konání zimních olympijských hrách 2006 v italském Turíně obdržela tehdy plzeňská lokomotiva 363.078-7 reklamní nátěr propagující Český olympijský tým. Její slavnostní křest proběhl na pražském hlavním nádraží 20.9.2005, kdy byl také pořízen tento snímek. V tomto nátěru "olympiáda" jezdila až do října 2007, kdy z ní byla loga sportovců sejmuta a lokomotiva až do konce roku jezdila jen v podkladové, červeno - modro - bílé barevné kombinaci, aby i o ní koncem roku 2008 definitivně přišla poté co obržela reklamní nátěr "Vlakem do ZOO".
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
22.09.2005
Místo:
Praha-Hostivař
Výroba motorových lokomotiv řad T478.1 a T478.2 byla v květnu 1971 završena dokončením lokomotivy T478.1230, která se tak stala vůbec poslední vyrobenou "zamračenou". Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 22.5.1971 na trati Praha - Kolín, a poté byla zařazena do stavu depa Praha-Libeň, které jí dlouhé roky provozovalo v podřízené strojové stanici Čerčany. V době, kdy se její provoz už pomalu chýlil ke svému konci, byla 22.9.2005 vyfotografována ve stanici Praha-Hostivař.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.09.2005
Místo:
Praha-Horní Měcholupy
Prvních 25 let v provozu, byly lokomotivy řady E 469.3 / 123, domovem v Praze. Nejdříve v depu na nádraží Střed ( později opět přejmenovaném na Masarykovo), následně byly předány do PJ Vršovice. Jejich typickými výkony byly přetahy na pražských spojkách a výkony v nákladní dopravě na tratích v okolí Prahy a ve středních Čechách. Doplňkově byly v některých letech turnusově využívány i na nemnohých výkonech v osobní dopravě v pražské aglomeraci. V roce 1996 jsou předány do Ústí nad Labem, jejich akční rádius se zvětšil, stejně jako se postupně zintenzivnilo jejich zajíždění až na Ostravsko. V Praze, nedaleko zastávky Horní Měcholupy vnikl 23. září 2005 snímek v té době nátěrově nezaměnitelného stroje 123.004-4, mířícím s kontejnery do nedaleké Uhříněvse.
Nové!
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.09.2005
Místo:
Všenory
K zastávce Všenory se 23. září 2005 blíží osobní vlak číslo 9934, tvořený "modrým krakenem" 470.004 / 470.003.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.09.2005
Místo:
Praha-Horní Měcholupy
Během napěťových výluk 23. září 2005 byla u zastávky Praha-Horní Měcholupy zachycena přípřež strojů 751.232-0 a 714.010. Vzhledem k délce a hmotnosti vlaku, jeho jízdu doprovázela do dálky slyšitelná kulisa ve vysokých otáčkách pracující dvojice motorů Liaz M1, činících se pod kapotami stroje 714.010 a akusticky výrazně převyšující jakékoliv zvuky v okolí, včetně tlumené zamračené v čele vlaku. Zatímco lokomotiva 714.010 byla o 5 let později rekonstruována na plynovou lokomotivu 714.801, zamračená 751.232 měla svůj provozní život přeci jen delší a v roce 2020 byla prodána dopravci Východočeská dráha.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
23.09.2005
Místo:
Praha-Hostivař
Během napěťové výluky, konané 23.září 2005 v mezistaničním úseku Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves, nastupuje v prvně jmenované stanici na přípřež osobnímu vlaku do Benešova (vedenému vozem 451.085), zamračená 751.133-0. Celé operaci na sousední koleji přihlíží další z lokomotiv, nasazených toho dne do výlukové vozby - stroj 751.219.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.09.2005
Místo:
Praha-Dejvice
Když v letech 1992 až 1996 probíhaly rekonstrukce šesti desítek lokomotiv řad 751 a 752 na novou řadu 749, podílely se na jejich provádění dvě soukromé firmy (ŽOS, spol.s.r.o. Česká Třebová a JLS Jihlava) a čtveřice lokomotivních dep Českých Drah: Jihlava, Šumperk, Veselí nad Moravou a České Budějovice. Nejvíc těchto rekonstrukcí (celkem 30) bylo provedeno v České Třebové. Jednou z tam rekonstruovaných lokomotiv byl i stroj 751.102, jehož rekonstrukce byla zakončena úspěšnou TBZ 10.4.1995 a ke dni 5.5.1995 přečíslovaný na 749.102-0. Zmíněná lokomotiva byla s vlakem R 832 "Agara" zachycena ve stanici Praha-Dejvice. Psal se datum 26.9.2005 a na tento rychlík z Prahy do Chomutova byla nasazena klasická souprava mimořádně, místo soupravy vedené vozem řady 843.
Autor:
Daniel Pavlíček
Datum:
26.09.2005
Místo:
Praha-Dejvice
Ve stanici Praha-Dejvice zastavil 26. září 2005 k vykřižování lokomotivní vlak 65439, což byla do Libně se vracející dispečerka "S-13" v podání "bertovce" 752.001-8.