Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.08.2006
Místo: Praha-Vítkov

Historie provozu lokomotivní řady 755 u Českých Drah, později u ČD Cargo, se začala psát v červnu 2005. Oba prototypové stroje byly tehdy dodány do DKV Praha, které je v provozním středisku Kladno začalo nasazovat v TS 701 na vozbě vlaků s vápencem z Nučic do Kadaně. Provozní kariéra těchto strojů se po celou dobu odehrávala výhradně v nákladní dopravě, s jedinou vyjímkou, v podobě několika dnů okolo víkendu 12. a 13. srpna 2006. Během něho byla lokomotiva 755.002 za účelem odzkoušení přenosu signálů UIC-kabelem zkušebně nasazena do osobní dopravy. Například v sobotu 12.8. udělala výlet s párem rychlíků 794 / 795 do Sušice a zpět, aby druhý den, 13.8.2006, vyrazila v čele R 942 do Tanvaldu. Její návrat z Tanvaldu proběhl na R 1441, na kterém byla zachycena na vjezdu do tehdy ještě fungující výhybny Vítkov.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.08.2006
Místo: Omice

U Omic byl 17. srpna 2006 zachycen rychlík číslo 667 s brejlovcem 754.043-8 v čele.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.08.2006
Místo: Omice

Po náspu kolem přírodní zajímavosti "Tetčická bažina" projížděla 17. srpna 2006 s vlakem R667 "Junák" brněnská 754.041-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.08.2006
Místo: Omice

Jednou z osmnácti lokomotiv řady T478.4, které byly z výroby dodány do LD Brno-dolní je stroj 754.063-6, nasazovaný v roce 2019 depem Plzeň převážně na osobní vlaky mezi Plzní a Domažlicemi. Ovšem ještě v roce 2006 byl nasazovaný brněnským depem na výkony tamních čtyřkových brejlovců. Napřklad 17. srpna 2006 vezl z Brna odpolední Os 4834, v jehož čele byl vyfotografován nedaleko Omic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Nesovice

Ze stanice Nesovice se 18. srpna 2006 s dvojící přípojných vůzů řady 021 rozjížděl motorový vůz 842.036-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Praha-Bubny

Historie motorových jednotek řady 814 se zcela nenápadně začala psát 22.7.2004, kdy u dopravny Blanice došlo k čelní srážce dvou osobních vlaků, vedených motorovými vozy 810.095-0 a 810.225-3. Tato vážná nehoda stála životy dva cestující a 35 osob utrpělo zranění. Oba motorové vozy zúčastněné na této nehodě byly odstaveny a druhý z nich, 810.225, se později spolu s přípojným vozem 010.522 stal základem pro prototypovou jednotku řady 814.001-4. Ta byla 3. října 2005 slavnostně představena na 47. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně a o měsíc později, 16.11.2005, byla předána Českým Drahám a zařazena do zkušebního probozu v PJ Rakovník. Jednou z tratí, kam ji rakovnické depo nasazovalo, byla i trať do Prahy - zde, také 18. srpna 2006 vznikl ve stanici Praha-Bubny její snímek, pořízený během obratu na osobní vlak číslo 2508.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.09.2006
Místo: Praha-Hostivař

Ke dni 1.12.1994 byla zamračená 751.218-9 úředně přeznačena na nové označení 749.218-4. V té době se ovšem ještě nacházela v ŽOS Česká Třebová, kde podstupovala rekonstrukci na elektrické vytápění vlakových souprav. Ta byla dokončena 17.2.1995 vykonáním nové technicko - bezpečnostní zkoušky, po kterém se vrátila do svého domovského depa v Praze Vršovicích. Na snímku za září 2006 je zachycena na ještě nekoridorovém nádraží Praha-Hostivař, kde v rámci dispečerského výkonu S13 asistovala během napěťových zkoušek.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.09.2006
Místo: Praha-Žvahov

Kolem sklaního útvaru "Hlubočepské plotny", nacházejícího se nedaleko tehdy nefunkční výhybny Praha - Žvahov, projížděla počátkem září 2006 zamračená 751.382-3, vezoucí soupravu prázdných vozů od hlíny, odvážené ze stavby Nového spojení.