Nejnovější fotografie

aktualizace 29. 05. 2017
Autor: Adam Gajdoš
Datum: 06.08.2012
Místo: Spišské Podhradie

812.008-1, jediná v prevedení LUX, postávala v konečnej stanici lokálky zo Spišských Vlachov - v Spišskom Podhradí, ktoré sa nachádza priamo pod známym Spišským hradom.

aktualizace 29. 05. 2017
Autor: Adam Gajdoš
Datum: 13.07.2016
Místo: Výhybňa Slatinka

812.037-4 sa blíži s osobným vlakom z Fiľakova do cieľového Zvolena.

aktualizace 29. 05. 2017
Autor: Adam Gajdoš
Datum: 10.08.2015
Místo: Šahy

Pekná 812.041-6 z depa Nové Zámky čakala pred výpravnou budovou v Šahách na ďalšiu službu na osobných vlakoch do Čaty.

aktualizace 29. 05. 2017
Autor: Adam Gajdoš
Datum: 08.04.2017
Místo: Podkriváň

Vysokým zárezom pri obci Podkriváň prechádzal osobný vlak 6224 z Fiľakova do Zvolena v čele s fiľakovskou 812.064-8.

aktualizace 29. 05. 2017
Autor: Adam Gajdoš
Datum: 22.07.2015
Místo: Porúbka

Peknou rannou krajinou pri obci Porúbka prechádzala žilinská "bageta" 813.032-0, tvoriaca súpravu osobného vlaku z Rajca do Žiliny.

aktualizace 29. 05. 2017
Autor: Adam Gajdoš
Datum: 31.10.2013
Místo: Pstruša

"Bageta" 813.101-3 v nátere GW Train Regio sa 31.10.2013 vydala na skúšobnú jazdu zo Zvolena do Kriváňa. Na spiatočnej ceste bola zachytená pred výhybňou Pstruša.

aktualizace 28. 05. 2017
Autor: ČKD Praha, sbírka: Roman Libra
Datum: 21.11.1940
Místo: ČKD Praha

21. listopadu 1940 byla BMB-ČMD předána nová lokomotiva 464.101 - vzhledově shodný stroj s řadou 464.0, ale se zcela novým kotlem. Výrobce pro BMB-ČMD vypracoval nový typ lokomotivy navazující na řadu 464.0, postavený ve dvou prototypech, v průběhu let 1939 - 1940 pod továrním označením 100. Aby těchto kulatých čísel nebylo málo, byla lokomotiva 464.101 dvoutisícím strojem z ČKD, která nedlouho před jejím předáním změnila název na Českomoravské strojírny, a toto jubileum bylo číslicemi označeno na kouřové deflektory. Jak snímek ze slavnostního předání lokomotivy zachytil - byla lokomotiva předána ještě se starými symboly ČKD. Druhý prototypový stroj byl předán s již novými symboly s třemi komíny.

 

aktualizace 28. 05. 2017
Autor: ČKD Praha, sbírka: Roman Libra
Datum: 00.11.1940
Místo: ČKD Praha

Na dalším továrním snímku je zachycena levá strana stroje 464.101. Jak snímek napovídá, lokomotivy konstrukčně navazovaly na stroje řady 464.0 (továrního typu 92), se kterými byly i rozměrově shodné. Radikální změnou byl nový kotel s kloubovými rozpěrkami a ocelovým topeništěm s ocelovými plechy Izet II. Díky tomu byl lokomotivní kotel provozován s tlakem až 18 atm. Topeniště bylo 0,9 m2 menší; vzhledem k provoznímu tlaku kotle byl rovněž zmenšen průměr válců na 550 mm, což vedlo k přepočtu protizávaží, které tak vyšly o něco větší než u řady 464.0. Stroje 464.101 a 464.102 byly dodány s novými šoupátky typu Nicolaj a Trofimov, zkoušených vždy u jednoho z prototypů.

 

strana: 1 2 3 4 5 6 poslední
Top