Druhá série „Slonů" pro Slovensko je kompletně doma 

 

 


 

Stárnoucí vozidlový park slovenského národního dopravce vylepšily patrové elektrické jednotky řady 671 pro příměstskou dopravu. Jedná se o vlaky ze Škody Vagonky pocházející z největší zakázky této společnosti pro ZSSK. Firma nedávno dodala poslední z celkem devatenácti jednotek, jež si slovenské dráhy objednaly. Dobře známé jsou i cestujícím v Česku – koncept vychází z oblíbeného modelu CityElefant.

Škoda Vagonka podepsala na konci května 2013 smlouvu s ZSSK na dodávku jednoho kusu třívozové patrové jednotky řady 671 s opcí na dalších osm vlaků. Kontrakt navázal na dodávku deseti vlaků, které byly předány slovenskému dopravci v letech 2010 až 2012. Jedná se o dvousystémové elektrické jednotky, jejichž konstrukční řešení vychází ze známých elektrických jednotek 471 CityElefant, které jezdí především v pražské a ostravské aglomeraci.

Slovenští „Sloni“ jsou určeni pro příměstskou dopravu především v okolí Bratislavy, Trenčína, Košic a Žiliny. Poslední jednotka z druhé, devítikusové série, která se v některých detailech liší od první desetikusové, byla v polovině dubna zařazena do ostrého provozu.

Další série Elefantů má lepší výbavu a wi-fi

Druhá série vlaků řady 671 se od první liší v řadě detailů zejména v interiéru. Oproti jednotkám z první série mají tyto jednotky k dispozici podélné police na zavazadla a wi-fi včetně pohodlnějších a komfortnějších sedadel v párovém uspořádání 2 + 2 s lepšími opěrkami hlavy. Vlaky z druhé dodávky jsou vybaveny informačními panely, kde se zobrazuje zastávka, číslo a rychlost vlaku, venkovní teplota a přesný čas. Navíc provozní personál obdržel nový typ telefonu pro spojení se strojvedoucím, který má navíc na svém stanovišti kameru snímající trať při jízdě. Záznamy z kamery mohou být případně využité při dokazovacím řízení při mimořádnostech.

Kontrakt má hodnotu přibližně 4,6 miliardy korun. Na konci března opustila brány poslední, devatenáctá jednotka pro Slovensko. Prvního dubna byla předána v Nových Zámcích do provozu a v současnosti slouží na regionálních spojích v okolí Bratislavy. Kromě těchto jednotek dodala Škoda Vagonka našim sousedům také deset podobných vlaků typu push-pull. Uvedl obchodní ředitel Škody Vagonky Ivo Gurňák.

Dostávají druhou úroveň evropského zabezpečovače

Třívozová elektrická jednotka 671 umožňuje díky automatickým spřáhlům ve špičce spojit a ovládat až čtyři soupravy. Je vybavena dvousystémovou elektrovýzbrojí a připravena pro evropský zabezpečovací systém (ETCS).

Mimochodem, systém ETCS Level 2 se do řady 671 začíná na Slovensku postupně instalovat. První jej dostala jednotka 671.002, která absolvovala již zkušební jízdy. Podle slovenských zdrojů se po testovacích jízdách a „vychytání" nedostatků jednotky vrátí do provozu a do doby plné funkčnosti evropského zabezpečovače budou jezdit s vypnutým ETCS. Podle dostupných údajů by prvních deset vlaků řady 671 mohlo používat plně funkční evropský zabezpečovač již ke konci letošního roku.

 

® zpracoval Martin Harák

článek je mozné přečíst i ZDE na webu časopisu železničář

 


Tento článek byl zobrazen: 3494x.

Tento článek byl naposledy upraven: 04. 08. 2015


Komentáře

Celkem 0 komentářů


Přidat komentář:

Jméno:

Text:


Top