Když nákladka trhala rekordy aneb "sasky"

Úvod


Tento článek byl zobrazen: 17006x.
Tento článek byl naposledy upraven: 25. 01. 2020
Komentáře
Faccs také zajišťují stále ještě pravidelnou (od března do listopadu) přepravu písku z Bzence-Přívozu, případně Mohelnice do Studénky. Točí se tam zpravidla jedna souprava. Taky do Štramberka jezdí ještě vělké množství těchto vozů a to jak ve variantách s střechou i bez střechy a různých provozovatelů - krom ČDC také AMO. V Hranicích na Moravě se nenakládají a ani to v posledních letech nepamatuju. Ale v roce 2015 se jich docela dost zprovoznilo a sloužily při masivních výlukových pracech.
Vďaka za článok. O nakládke v Diviakoch som mal strohé informácie, ale že sa nakladalo tak intenzívne na svoju dobu, som ozaj netušil.
„saska“ nebo „sasák“ pokud vím tak se spíš říkalo "sypák"
Článek se věnuje nakládce do ucelených souprav. Přeprav ve vozech Faccs bylo za ty léta nepočítaně, vybrány jsou v daném roce (1985) jen ty, které se vozily pravidelně ucelenými vlaky. Nemalý díl přeprav se uskutečňoval jako tvz. "kusovky" (přeprava jednoho nebo skupiny vozů v relačních vlacích), případně jako "separát". Přeprava magnezitu byla ve výrazné většině případů uskutečňována jako skupiny vozů, protože šlo o menší přepravy, kde se ucelený vlak nevyplatil.
V Lubeníku a Jelšave sa magnezit do Sasiek nenakladal?
Facsky k nám do Štramberka stále jezdí, mnohdy pěkně udržované, a to jak ČDC, tak Acerolmital (dnes už nová firma, jejíž název si nepamatuji). Vítkovice si k nám jezdí taky se svými bílými vozy a pěknými zvířecími lokomotivami (velrybu pamatuji nejvíce), bílou verzi (asi ať to nemusejí čistit od vápencové drtě a vápna) těchto vozů s krytou střechou používají též na samotné vlečce Kotouč Štramberk, a to pro vlastní přepravy mezi lomem a vápenkou. Nevíte náhodou někdo, když některé ty vozy mají krytou střechu, proč nejsou označovány, jako jejich podobní kolegové, začátečním písmenem T?