Ukázka řešení vybraných poruch lokomotivy řady 210

Ukázka řešení vybraných poruch lokomotivy řady 210

Nelze zapnout hlavní vypínač

1. kontrola jističe 400, tlaku vzduchu v jímce pro sběrač a HV

2. blokovací spínač 423, stopovací tlačítka 402+401 a tlačítka zapnutí HV 403+406

3. pomocné doteky HV 1-21 skříň ochran - přítomnost +48V a vybavené ochrany

4. doteky kontroléru - musí být v "0"

5. prohlédnout všechny venkovní dveře do strojovny a jejich konc. doteky

 

Porucha trakčního motoru

1. při poruše některého trakčního motoru je nutné odpojení příslušné dvojice TM v podvozku, tzn. že se v přístrojové skříni ručně přestaví směrový přepínač 047 do polohy porucha motorů "PM"

2. jiné režimy jízdy než normální jízda nejsou možné, při omezeném výkonu lze pokračovat v jízdě na jednu skupinu

 

Porucha trakčního usměrňovače

1. závada se může objevit v tyristorovém regulátoru, nebo v diodové části, ve skříni přepojovače jízd. režimů je nutno odpojit přepojovače do polohy PU

2. pokud se projeví závada na jednofázovém můstku, je nutné odpojovačem 010 nebo 011 odpojit a vyřadit můstek propojených svorek +p1 nebo -q1 a svorky +/- na usměrňovači 020.

3. omezená jízda v režimu "NORMÁLNÍ JÍZDA" je možná, jiné režimy jízdy nelze použít

 

Po najetí do výkonu vypíná HV a svítí kontrolka porucha ventilátorů

1. pravděpodobně se nepřestavil některý z doteků větrných relé 362+363.

2. prohlédnout stav větrných relé a pojistek ventilátorů 205+206 (100A)

3. vyzkoušet ventilátory ruční polohou, kontrolujeme jistič 354!

 

® zpracoval Josef Kulaviak

 


Tento článek byl zobrazen: 2012x.

Tento článek byl naposledy upraven: 22. 07. 2015
Top