Zákolany

Autor: Tomáš Paška
Datum: 05.05.2003
Místo: Zákolany

Mezi Zákolany a Dřetovicemi projíždí "ucelenka" společnosti OKD Doprava, v jejíž čele se představilo "dvojče" 753.704-6 + 753.703-8 a na postrku si ševelí 753.705-3 + 753.706-1.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.05.2007
Místo: Zákolany

Trať Kladno - Kralupy nad Vltavou byla dlouhé roky jednou z těch tratí, kde osobní dopravě vládly motorové vozy 810, svého času doplňované ještě o dvojici rakovnických prototypů řady 811. Na snímku z 21. května 2007 je u Zákolan zachycen motorový vůz 810.585-0, jedoucí jako osobní vlak do Kralup.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.09.2011
Místo: Zákolany

Zcela zásadním okamžikem, pro někdejší zamračenou T478.2006 bylo v červnu roku 1973 její předání z depa Zdice do LD České Budějovice, kde doplnila sesterské stroje inventárních čísel 2003 - 2005, 2007 a 2008. Už na přelomu zimy a jara 1973/1974 prošla tato skupinka zamračených rekonstrukcí, spočívající v dosazení parních generátorů PG 500, vyzískaných tehdy z lokomotiv T444.1 s jejich následným přeznačením na T478.1231 až 236. Na snímku, pořízeném 25. září 2011 je zachycena jedna z nich, stroj inventárního čísla 236, v čele vlaku Mn 85431 z Kralup do Kladna, zachycený nedaleko Zákolan.

Autor: "Hostivice"
Datum: 05.05.2012
Místo: Zákolany

Tichou atmosféru probouzejícího se májového dne v údolí Týneckého potoka příliš neruší průjezd Rn 50562 s ocelovými polotovary z Třince do válcoven v Kladně-Dříni, v areálu bývalého závodu Poldi Kladno. Přes 2000 tun těžká zásilka míjí v úseku Zákolany - Dřetovice bývalý drážní domek, pod vedením dvojčete 753.7 v čele a do nedávna ostravských lokomotiv 742.446-8 a 742.126-7 na postrku.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.08.2016
Místo: Zákolany

Dvojice "zrychlených" banglí 741.506-0 a 741.508 byla 11.srpna 2016 zachycena na závěsu vyrovnávky Wapek z kladenské teplárny, jedoucí pod číslem 89200. Oba stroje, ač už dlouhé roky jezdící ve službách dopravce AWT, stále ještě nesou nátěr předchozího majitele, firmy Viamont.

1