Praha-Libeň

Autor: ČKD Praha, sbírka: Roman Libra
Datum: 00.05.1933
Místo: Praha - Libeň

Pod okny pavlačového domu se továrnímu fotografovi představuje nově dokončený prototyp lokomotivy řady 464.003. Jak již bylo v naší literatuře několikrát zmíněno, narozdíl od Škodovky si ČKD k focení nikdy nevybralo stroj inventárního čísla jedna. Lokomotiva 464.003 je zachycena stále bez usměrňovacích kouřových plechů v šedém nátěru pro účely fotografování. Referentem stavby lokomotiv řady 464.0 byl šéfkonstruktér Ing. Židlický a na stavbu dohlížel dílovedoucí Kunz. Lokomotivy řady 464.0 vycházely z osvědčené, ale rovněž těžší, tendrové lokomotivy Ing. Kryšpína řady 456.0. Stroje byly vyrobeny na základě objednávky MD 51254 – v/5 podané na Štědrý den roku 1932. Pro rok 1933 to byly jediné tři dodané lokomotivy pro ČSD. Vše způsobila vrcholící hospodářská krize, která měla za důsledek utlumení veškerých objednávek a projektů. Všechny tři prototypy byly od ostatních odlišné nejen absencí kouřových deflektorů (dosazovaných od konce roku 1935 v dílnách Chomutov), ale i menšími zásobami vody, větší výhřevnou plochou kotle a užitím malotrubnatého přehřívače páry, který byl v na přelomu 40. a 50. let rekonstruován na velkotrubnatý.

 

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.00.1946
Místo: Praha - Libeň

V roce 1946 bylo ČSD dodáno patnáct těžkých parních lokomotiv pro nákladní vlaky z lokomotivky Vulcan Foundry Co. s označením ČSD 459.0. Na naše poměry byly zpočátku natolik těžké, že byly nasazeny pouze na nákladní vlaky a postrkovou službu mezi Českou Třebovou a Prahou. Samozřejmě s mnoha rychlostními omezeními, kdy ve většině trasy byla dovolena rychlost jen 50 km/h, v jiných úsecích pak jen 10 - 30 km/h. Převzetí lokomotiv probíhalo ve výtopně Vršovice-Nusle. Následně byly postupně předávány do depa Česká Třebová, kde i naše 459.009 setrvala do 15. 10. 1970. V ten den přešla do depa Kralupy nad Vltavou, kde byla 14. 11. 1970 zrušena a odeslána k likvidaci do Tuháně.

 

Autor: ČKD Praha, sbírka: Josef Motyčka
Datum: 25.03.1947
Místo: Praha - Libeň

Lokomotiva 534.0379 byla v roce 1947 stou lokomotivou vyrobenou v obnovených závodech ČKD po skončení druhé světové války. Tovární fotograf ji zachytil na točně závodu při její tovární zkoušce dne 25. března 1947. K této zkoušce byl k lokomotivě připojen tendr 935.188 od 534.0378. Neboť výroba tendrů byla v Hradci Králové ve skluzu, dostala 534.0379 svůj oficiální tendr 935.189 až o několik dní později (převzetí proběhlo 27. března 1947). 2. dubna 1947 byla 534.0379 předána ČSD a v následujících dnech zajížděna v depu Praha-Vršovice, kde 11. dubna 1947 vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku. 16. dubna 1947 byla úředně předána výtopně Žilina, kde pak sloužila až do roku 1951, kdy se jejím novým domovem stalo depo Košice.

 

Autor: ČKD Praha, sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.05.1947
Místo: Praha - Libeň

Po ukončení války se v našich lokomotivkách zrodilo 228 lokomotiv řady 534.03. Zatím co v lokomotivce ČKD se jednalo o tovární typ 118, v lokomotivce Škoda Plzeň o typ 54Lo. Typ vznikal na rýsovacích prknech škodováckých konstruktérů již během války, což umožnilo předat první lokomotivu po pouhých 11 týdnech od podání objednávky. Stroj 534.0437 byl dokončen v lokomotivce ČKD v druhé polovině května 1947. Předán byl do Vršovic - Nuslí, kde lokomotivy řady 534.03 z ČKD vykonávaly TPZ. Technicko-policejní zkoušku lokomotiva 534.0437 vykonala v poslední květnový den 31. 7. 1947 a zůstala dál ve Vršovicích až do června 1955, kdy byla předána do Havlíčkova Brodu.

 

Autor: ČKD Praha, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.01.1952
Místo: Praha - Libeň

Tento snímek zná téměř každý, zvlástě pak milovník "Papoušků". Na spojce z lokomotivky ČKD do stanice Praha-Libeň byla továrním fotografem pořízena krásná sada továrních snímků čerstvě dokončené lokomotivy 476.117. Představuje finální podobu prvních strojů nové řady 476.1 z ČKD bez deflektorů kouře. Samotná 476.117 vykonala Technicko-policejní zkoušku v úseku Pradubice - Choceň a zpět dne 5. 2. 1952. Své výkony odvedla depům Praha Masarykovo, Vrútky, Brno, Bratislava hl.st., Zvolen a Česká Lípa. 20. 9. 1974 propadla způsobilost kotle a lokomotiva byla odstavena - 16. 3. 1976 byla zrušena a přistavena k likvidaci do Kovošrotu Česká Lípa.

 

Autor: Ondřej Řepka, sbírka: Jan Novotný
Datum: 09.03.1968
Místo: Praha-Libeň

Lokomotiva E499.128 v čele vlaku osobní dopravy v Praze Libni.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 06.04.1982
Místo: Praha-Libeň

Rušeň T212.1030 bol zvečnený pri posune v domovskej Libni. Na pozadí práve prebieha rozraďovanie súpravy na "hrbe" miestneho ranžíru.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 15.05.1983
Místo: Praha-Libeň

"Podílnová" T478.1172 najíždí s nákladním vlakem na stoupání za libeňskou stanicí a čeká jí poměrně náročné překonání traťového úseku do Prahy-Malešic.

strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 poslední
Top