Praha-Hostivař

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1969
Místo: Praha-Hostivař

U Prahy-Hostivaře byla vyfocena zánovní "zamračená" T478.1014.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1969
Místo: Praha - Hostivař

Nedávno opravená 556.0334, na přípřeži elektrické lokomotivy E469.0, uhání zasněženou Hostivaří. Jejím domovem v té době byly Kralupy nad Vltavou a o rok později, v roce 1970, bude již z dálky lehce rozpoznatelná svými bílými obručemi spřažených dvojkolí. Po svém zrušení v Liberci byla přeznačena na K 769 a přemístěna k vytápění do Turnova. Po skončení své vytápěcí kariéry byla přesunuta zpět do Liberce, kde jako slušně vypadající byla středem zájmu i při několika oslavách. Podobně jako 556.0258 ji mnoho štěstí nepotkalo - v roce 1994 byla rozložena. Ostatně tento osud potkalo po celém území mnoho lokomotiv.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1969
Místo: Praha - Hostivař

V první listopadový den roku 1964 byl do provozu uveden nově rekonstruovaný stroj 555.3029. Jeho jediným domovem za "mazutové kariéry" bylo depo v Bratislavě. Dílenské opravy však probíhaly v Plzni, odkud se v onen den vracela zařazená v nákladním vlaku na čele s "šestikolákem". Zrušena byla o necelé dva roky později - 14. 11. 1970. Po zrušení byla převedena na vytápěcí kotel K 471.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1969
Místo: Praha - Hostivař

"Mazutka" 555.3240 se vší silou snaží rozjet se svým nákladním vlakem. Pověstné, a několikrát i ing. Jaroslavem Kocourkem vzpomínané, dunění by chtěl zažít kde kdo z nás a závěrku fotoaparátu stisknout za Ivana Šnábla. Stroj 555.3240 byl po rekonstrukci uveden do provozu v Bratislavě těsně před Vánoci roku 1964. Jak napovídá označení - před rekonstrukcí se jednalo o stroj 555.0240 a ještě před tím TE 3246. V Bratislavě lokomotiva sloužila až do 21. října 1967, kdy byla předána do Kralup nad Vltavou. Zde jezdila až do svého zrušení dne 3. 12. 1970. Později byla prodána k vytápění v Bavlnářských závodech v Levicích.

Povšimnout si lze i českého lva na budce strojní čety - jeden z projevů nesouhlasu se srpnovými událostmi roku 1968. V době normalizace bude muset tento symbol z lokomotivy zmizet!

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1969
Místo: Praha - Hostivař

Zimní krajinou roku 1969 uhání českobudějovický "štokr" 475.183. Patří v té době mezi elitní stroje depa České Budějovice a je poměrně lehce rozeznatelný svou trikolorou a malým větrníkem u reflektoru. Byl vůbec prvním strojem, který od výrobce obdržel poslední, čtvrtou a dalo by se říci finální, verzi usměrňovacích plechů s již širokou spodní hranou. Dodán byl v červenci 1951 do lokomotivního depa Bratislava hl., aby krátce na to, přes depo Spišská Nová Ves, přešel do České Třebové. Jeho přesunům však nebyl konec a ještě v roce 1952 je přesunut do depa Plzeň. Odtud je několikrát krátce zapůjčen do Chebu, aby 29. května 1960 konečně zamířil do depa České Budějovice. Od samého začátku patřil k nejlepším strojům a vždy velmi hezky udržovaným. Zrušen byl s tendrem 932.391 18. 3. 1975 a nedlouho po zrušení předán k likvidaci do Kovošrotu v Dalovicích.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: Přelom 60. a 70. let
Místo: Praha-Hostivař

Zánovní stroj T478.1156 byl zvěčněn u Prahy-Hostivaře, tedy nedaleko od svého domovského depa ve Vršovicích. Lokomotiva byla zrušena po 14 letech služby u ČSD a to kvůli požáru, který ji postihl dne 16.8.1983 mezi odb. Jeneček a žst. Středokluky

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1978
Místo: Praha-Hostivař

Poblíž železniční stanice Praha-Hostivař byla v čele nákladního vlaku vyfocena E469.111, která byla tou dobou ve velmi nevkusném nátěru. Zajímavostí snímku je i velmi nízká výška trakčního vedení.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 25.03.1979
Místo: Praha-Hostivař

Z podhledu byla v Hostivaři vyfocena T679.1553 s nákladním vlakem.

strana: 1 2 3 poslední
Top