NTM Praha

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.04.2015
Místo: NTM Praha

Na základě objednávky vídeňského c. k. ministerstva dopravy číslo 26482 ex 1910 byla v První českomoravské strojírně v Libni na přelomu let 1910 a 1911 vyrobena série sedmi strojů řady 310 kkStB. První z nich byla lokomotiva 310.15, vyrobená s výrobním číslem 390, předaná zástupcům státních 28.2.1911. Technicko-policejní zkoušku absolvovala 31.3.1911 s dosaženou rychlostí 117 km/h. Její první služebnou se talo depo Wien III. Už v červnu 1914 je v pražském v depu v Nuslích, kde ji také zastihl rozpad monarchie, vznik Československa a ČSD, a později také přeznačení na 375.007. Z Nuslí odchází až v roce 1945, kdy je předána do výtopny Podmokly. Ještě v roce 1950 je ve stavu výtopny Děčín hl.n. Od 5.11.1952 do jara 1953 je pronajata podniku Vítkovické stavby n.p. Kunčice jako vytápěcí kotel. Národnímu technickému muzeu byla věnována 20.5.1954. Ve dnech 4. (lokomotiva) a 5.října (tendr) 1955 je pomocí Cullmayerových podvozků přepravena z nádraží Praha Bubny do muzea na Letné.

1