Nová Ves u Leštiny

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.06.2006
Místo: Nová Ves u Leštiny

Dne 18. května 1966 převzalo lokomotivní depo Plzeň ve Škodovce první lokomotivu u ČSD tehdy zcela nového typu - S 489.0. S touto lokomotivou, za kterou ČSD zaplatily 2.982.000 Kčs, bylo mezi květnem a srpnem 1966 vykonáno několik zkušebních jízd na škodovácképodnikové trati v Plzni - Doudlevcích a až 20.8.1966 v trati Plzeň Gottwaldovo nádraží - Horažďovice předměstí vykonala TBZ, při které dosáhla rychlosti 135 km/h. V září 1966 byla z Plzně administrativně předána do depa Brno Maloměřice, kvůli nedokončené elektrizaci se ovšem jejím prozatímním domovem stalo depo v Jihlavě. Z Jihlavy najížděla své první kilometry nejen S489.001, ale i další stroje této řady nejnižších inventárních čísel. Téměř na měsíc přesně 40 let od jejího dodání ČSD, 9. června 2006, byla laminátka 230.001-0 zachycena u Nové Vsi u Leštiny.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.06.2006
Místo: Nová Ves u Leštiny

Autorem reklamního nátěru lokomotivy 363.015-9 byl Jiří Milfait z firmy Communic Research, nátěr samotný byl proveden v olomoucké lakovně, kam bylo "patnácté eso" přistaveno koncem roku 2005 po dokončení hlavní opravy, kterou provedla firma ČMKS Česká Třebová. Začátky jejího provozu v reklamním nátěru jsou spjaty s výkony v osobní i nákladní dopravě pod křídly svého tehdy domovského DKV Brno. Po vzniku společnosti ČD Cargo v prosinci 2007 pak přechází do jeho majetku a je zařazena do stavu SOKV Ostrava a jejím působištěm od té doby je výhradně nákladní doprava. V původní variantě svého nátěru, navíc ještě doplněným původními logy "ČD" na čelech, byla 9. června 2006 u zastávky Nová Ves u Leštiny zachycena na přípřeži laminátky 230.098.

Autor: Petr Malý
Datum: 28.05.2017
Místo: Nová Ves u Leštiny

V čele jednoho z mnoha vlaků mířících přes Vysočinu bylo i "eso" 363.013-4, které právě projelo zastávkou Nová Ves u Leštiny.

1