Nelahozeves zámek

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.03.2013
Místo: Nelahozeves zámek

V těsné blízkosti zastávky Nelahozeves zámek se nachází kostel sv. Ondřeje, založený ve 14. století, s dřevěnou zvonicí ze století devatenáctého, nacházející se v rohu bývalého hřbitova. V roce 2013 se kolem ní s vlaky kategorie EC lokomotivy řady 371 proháněly naprosto běžně - jako například předjarního 2. března 2013, kdy kolem ní s vlakem EN 457 "Canopus" projížděl "bastard" 371.003-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.03.2013
Místo: Nelahozeves zámek

První lokomotivou řady 380, která původní barevné schéma, jímž byla řada 380 opatřena z výroby, vyměnila za korporátní nátěr Českých Drah z dílny studia Najbrt, se po hlavní opravě absolvované v druhé polovině roku 2019, stala lokomotiva 380.002-6. Na snímku z 2. března 2013 je zachycen zmíněný stroj ještě v původním barevném schématu, při průjezdu zastávkou Nelahozeves zámek v čele vlaku R 611 "Karlex".
Vzhledem k nejisté budoucnosti řady 380 u ČD ale zůstává nezodpovězenou otázkou, zda tento stoj budou časem následovat do Najbrtu i další stroje této řady, nebo zda lokomotiva 380.002-6 v tomto nátěrovém schématu zůstane osamocená.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.03.2013
Místo: Nelahozeves zámek

Z důvodu výluky proti správnému směru projížděl 14. března 2013 zastávkou Nelahozeves zámek vlak EC 173 "Vindobona" vedený bastardem 371.002-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.3.2013
Místo: Nelahozeves zámek

Mezistaničním úsekem Kralupy nad Vltavou - Nelahozeves projíždí 14.3.2013 osobní vlak 6914 z Prahy do Ústí nad Labem, sunutý elektrickým vozem 471.062. Právě v těchto místech byly v roce 1947 natáčeny scény pro film Železný dědek, ve kerých Jaroslav Marvan jakožto strojvedoucí Matys zachraňuje svoji lokomotivu Lízu před útokem kotláře.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.03.2013
Místo: Nelahozeves zámek

Proti proudu Vltavy mířila do Kralup ucelenka cisteren v čele se strojem 740.518-6. Snímek zachycující její průjezd zastávkou Nelahozeves zámek byl pořízen 14. března 2013.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.03.2013
Místo: Nelahozeves zámek

Výrobní číslo 8747 v továrním seznamu plzeňské Škodovky dostala lokomotiva 162.039-2. Dne 18.7.1991 byla spolu se sesterskými lokomotivami inventárních čísel 037 a 038 převzata přejímačem ČSD všechny byly odeslány do LD Ostrava, které se v tomto období stalo jedním ze tří provozovatelů "peršingů" tehdy nové řady 162. Na úspěšné vykonání TBZ si ale "devětatřicítka" musela počkat poměrně dlouho, až do 13.9.1991, kdy společně se stroji 162 čísel 052, 053 a 054 tuto podmínku pro nasazení do běžného provozu splnila a mohla konečně být nasazena do běžného provozu. Snímek ze 14. března 2013 zachycuje t.č. děčínský stroj 162.039 v čele rychlíku 783 při průjezdu zastávkou Nelahozeves zámek.