Jestřebí

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 24.04.1982
Místo: Jestřebí

Stanice Jestřebí je známa svou velmi silnou nakládkou písku, dříve zde byla přímo staniční záloha, kterou zajišťovaly "pilštyky" z depa Česká Lípa. Jedním z nich byla i T466.0169.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 24.04.1982
Místo: Jestřebí

Okolo pískovny v Jestřebí projíždí osobní vlak v jehož čele je "pilštyk" T466.0175 a za ním je T478.3 neznámého čísla.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 24.04.1982
Místo: Jestřebí

V čele nákladního vlaku ve stanici Jestřebí byla nachystána na odjezd českolipská "fujara" T466.0236.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 24.04.1982
Místo: Jestřebí

Ve stanici Jestřebí byl zachycen "sergej" T679.1522 s řádným nákladním vlakem v němž byly řazeny i sovětské cisterny.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 11.08.1982
Místo: Jestřebí

Nymburský "brejlovec" T478.3374 odjíždí s osobním vlakem ze stanice Jestřebí.

Autor: Petr Zgut
Datum: 15.11.2004
Místo: Jestřebí

Na vlečce v Jestřebí se autorovi představil krásně nasvícený "praotec brejlovec" T478.3001 s loženými vozy s pískem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.04.2006
Místo: Jestřebí

Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha vyrobena v roce 1968 s výrobním číslem 7288 a z výroby byla osazena prototypovým dieslem K 12 V 220 DR. Ten v ní ale nevydržel dlouho, neboť ještě během zkoušek do něho byl osazen motor sériového provedení, ovšem seřízený na výkon 1470 kW. Spolu s novým motorem do ní byly zavázány trakční soukolí s upraveným trakčním převodem 74:19, který lokomotivě dovoloval maximální rychlost 120 km/h. Protože další zkoušky prokázaly nadměrné přetěžování trakčně důležitých celků lokomotivy, byla později upravena zpět na původní provedení s maximální rychlostí 100 km/h. K ČSD byl tento brejlovec převzat 28.11.1968 do LD Hradec Králové... Na snímku z 19.4.2006 byl zachycen během posunu se soupravou sypáků na vlečce pískovny v Jestřebí.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.09.2006
Místo: Jestřebí

 Lokomotiva T478.3001 byla v ČKD Praha dokončena v roce 1968 a ještě téhož roku absolvovala první zkušební jízdy na ŽZO Velim a na tratích ČSD. V listopadu 1968 byla předána do LD Hradec Králové, kde po TBZ (absolvované 27.11.68) zahájila zkušební provoz v pravidelné osobní dopravě na tratích do Hanušovic, Miedzylesie a Liberce. Do stavu ČSD byla ovšem převzata až ke dni 30.9.1970, kdy byla současně předána do LD Děčín. Už v říjnu 1970 ale odjíždí do ČKD Lokomotivka na opravu, po jejímž dokončení je pronajata Výzkumnému ústavu dopravnímu, takže do domovského Děčína se vrací až po roce, v říjnu 1971.Ke dni 7.6.1980 je předána do LD Česká Lípa, která je pro ní služebnou nejtypičtější a kde strávila další roky všedního provozu až do jejího zařazení mezi muzejní vozidla Českých Drah, ke kterému došlo 1.10.2011. V závěru svého ještě rutinního provozu bývala občas také nasazována na posun v pískovně Jestřebí, odkud také pochází snímek pořízený 9. září 2006.