Havlíčkův Brod

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1973
Místo: Havlíčkův Brod

3. června 1973 vstoupil v platnost nový GVD 1973/1974. Dosavadní turnusová skupina P01 lokomotivního depa Hradec Králové doznala velké změny. Zatím co v předchozím grafikonech byla turnusová skupina P01 pro osm strojů řady 475.1, s novým grafikonem došlo k rozdělení vozby na dvě turnusové skupiny P01 a P02. Zatím co P01 byla vytvořena pro tři stroje řady 475.1, druhá turnusová skupina byla pro čtyři stroje. Obě turnusové skupiny vozily osobní vlaky mezi Libercem a Havlíčkovým Brodem, ale jen druhá skupina - pro čtyři stroje - rovněž vlaky do Turnova a Letohradu. Lokomotiva 475.173 byla zachycena panem Šnáblem právě v Havlíčkově Brodě, vlastně jen nedlouho před svým definitivním odstavením. Neboť nemáme údaj o vlaku, který v ten den vezla, nemůžeme její zařazení přesně určit. Život třiasedmdesáté lokomotivy řady 475.1 započal v depu Česká Třebová, kam byla přiřazena po vykonání Technicko-policejní zkoušky dne 20. 7. 1948. V České Třebové setrvala až do roku 1953, kdy byla přesunuta do depa Hradec Králové a zde jezdila až do svého zrušení 20. 4. 1974. Zlikvidována byla v Turnově, a to po krátkém využití jako statický vytápěcí kotel v cukrovaru ve Velkém Meziříčí. Pokud se ještě vrátíme k poslednímu roku "velkého" provozu hradeckých "pětasedem", dodejme kilometrické proběhy - P01 v GVD 1973/1974 měla denní proběh 341, 3 kilometry; P02 pak 282,5 km.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1974
Místo: Havlíčkův Brod

Stroj 475.114 absolvoval Technicko-policejní zkoušku 30. ledna 1948, po které začal jezdit v depu Bohumín. V roce 1952 byl předán do Přerova a na konci května 1960 do Brna. 19. 12. 1962 opustil Moravu a začal jezdit v Nových Zámcích, aby v roce 1964 přešel do Hradce Králové a následně do Meziměstí. Z Meziměstí byl na krátko zapůjčen do Chomutova, aby po jeho návratu byl zrušen dne 27. 8. 1974. 1. prosince 1974 byl prodán pro vytápěcí účely do Mlékárny v Hlinsku. Fotograf jej zachytil po svém zrušení v depu Havlíčkův Brod, kde probíhalo předání zástupcům Mlékáren.

V neznámé době došlo k jeho přesunutí do Strakonic, kde v podniku ČZM, ještě jako poměrně kompletní s 475.1138, od roku 1980 začal vytápět místní objekty. Po postavení betonového komínu místní teplárny byly 475.114 a 475.1138 přesunuty do ŽOS Kolín; stalo se tak v průběhu roku 1983. Později byly obě lokomotivy zlikvidovány.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 10.02.1975
Místo: Havlíčkův Brod

"Brejlovec" přistavil v Havlíčkově Brodě na točnu místního depa provozem značně opotřebovanou parní lokomotivu 434.2158. Zrušena byla dne 17.3.1977.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.04.1975
Místo: Havlíčkův Brod

U Havlíčkova Brodu byla v dubnu roku 1975 vyfocena bratislavská "laminátka" S499.0002, toho času nosící nevzhledný unifikovaný nátěr.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.04.1975
Místo: Havlíčkův Brod

Je krásný jarní den roku 1975 a poblíž Havlíčkova Brodu projíždí s nákladním vlakem elegantní stroj S499.0016, náležící do bratislavského depa.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 18.04.1975
Místo: Havlíčkův Brod

Parní lokomotiva 556.0206 čekala v depu v Havlíčkově Brodě společně s dalšími stroji stejné řady na další nasazení v nákladní dopravě. "Dvěstěšestka" byla vyrobena v plzeňské Škodě v roce 1954 ( v.č. 2973 ) a k jejímu zrušení došlo až k datu 21.3.1980, kdy byla zároveň zařazena mezi vytápěcí kotle a dostala označení K 752.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 18.04.1975
Místo: Havlíčkův Brod

Poblíž točny v depu Havlíčkův Brod byl zachycen tahoun tamní nákladní dopravy zejména do Pardubic - "štokr" 556.0247. Ještě měl před sebou 4 roky náročné služby, k datu 11.9.1979 byl zrušen a ještě tentýž měsíc, 27.9.1979, převeden mezi vytápěcí kotle pod označením K 735.

Autor: Pavol Kukučík
Datum: 00.00.1981
Místo: Havlíčkův Brod

Prototypový stroj ES 499.1001 byl zastižen s osobním vlakem ve stanici Havlíčkův Brod na počátku svého provozu.

strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 poslední
Top