Depo Šumperk

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1962
Místo: Depo Šumperk

Na točně šumperského depa byla zachycena místní 434.243. V roce 1932 prošla rekonstrukcí z 434.0346; během války získala označení DRB 56.3610 a jak během války, tak i po válce byla věrná jen Jeseníkům. V polovině 60. let ještě prošla rekonstrukcí dyšny, aby 10. 8. 1973 byla vyřazena z evidence jak depa Šumperk, tak ČSD. Zanikla rok po svém zrušení v Kovošrotu Bohumín.

Autor: Jaroslav Březina, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1970
Místo: Depo Šumperk

Z lokomotivy 434.0204 vznikla rekonstrukcí zachycená 434.273; stalo se tak v roce 1934. Během zbrojení uhlí byla zachycena v PLD Šumperk tehdejším strojvedoucím, a později strojvedoucím instruktorem, Jaroslavem Březinou. V Šumperku tato "dvojka" sloužila od 19. května 1957 a byla zde i zrušena dne 15. 12. 1971. V březnu 1972 byla přeznačena na vytápěcí kotel K 524, ale vytápěcí kariéru ukončila již následující topnou sezónou 1972/1973 - na začátku prosince 1973 byla odeslána do Brna k likvidaci.

 

Autor: Jaroslav Březina, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1971
Místo: Depo Šumperk

Na paprscích PLD Šumperk byl zachycen místní stroj 464.018. Po jeho působení na Masaryčce, v Chomutově, Chebu, Brně, resp. v Brně H. Heršpicích, se dostal do Ostravy 18. 7. 1955. Zde vozil vlaky do Valašského Meziříčí, aby po reorganizaci vozby přešel na Apríla 1961 do Valašského Meziříčí. 23. prosince 1966 odešel do Olomouce, kde "zapadl" do turnusu P01, který v té době vozil osobní vlaky a rychlíky Olomouc - Jeseník - Brno - Přerov - Moravský Písek a Nezamyslice. Průměrný kilometrický proběh činil 262,2 kilometrů pro čtyři stroje s vymývacím cyklem po ujetí 8 000 kilometrů. Později - v srpnu 1968 - přešel do PLD Šumperk, kde jezdil do Krnova, Olomouce, Jeseníka, Lipové či do Zábřehu na Moravě.

29. 6. 1972 odešel do Rakovníka a 27. 12. 1974 byl zrušen; zanikl v Kovošrotu Zdice.

 

Autor: Jaroslav Březina, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 06.01.1974
Místo: Depo Šumperk

Pod uhelným výtahem odpočívá šumperská 534.0303. Autor fotografie v té době působil jako šumperský strojvedoucí instruktor a dokázal se o nich vždy velmi pěkně rozpovídat. Podle jeho slov byla v tomto kraji pro řadu 534.03 služba velmi těžka, nevyjímaje i jím zachycenou 303ku. Strojn 534.0303 byl vyroben v závodě Škoda v březnu 1946. TPZ absolvoval na trati do Holoubkova 13. 6. 1946, po níž byl přiřazen do výtopny Plzeň. Do Šumperka byl převelen z Bohumína dne 26. února 1970, a krom zapůjčení do Olomouce od srpna 1970 do ledna 1971, zde již také dosloužil. Zrušen byl 20. 10. 1975 a odepsán v Kovošrotu v Polance nad Odrou v březnu 1976.

Autor: Jaroslav Březina, sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1978
Místo: Depo Šumperk

Jedna z tradičních olomouckých "ušastých" zahájila svůj provoz ve výtopně Praha - Masarykovo n. dne 7. 1. 1939. Během války lokomotiva střídala výtopny po celé Praze, přičemž Prahu natrvalo opustila 8. 8. 1948, kdy odešla jezdit "pod Beskydy" do depa Ostrava. Krátce byla propůjčena do Valašského Meziřící, aby sem natrvalo přešla 16. 8. 1961. Takřka přesně o pět let později byla převedena do Olomouce, kde jezdila na trati do Jeseníku přes Uničov a do Přerova. Několikrát byla propůjčena i do PLD Šumperk, kde ji několik políček filmu věnoval Jaroslav Březina. Zrušena byla 15. června 1977.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 02.09.1979
Místo: Depo Šumperk

Pan Ladislav Kroul zvěčnil dne 2.9.1979 v šumperském depu parní lokomotivu 475.158, zrušena byla nedlouho poté - 11.9.1979 a následně 27.9.1979 byla předevena na "káčko" K 728, aby mohla vytápět tamní depo.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 06.05.1982
Místo: Depo Šumperk

"Dvojku" T478.2066 autor zachytil odstavenú v šumperském depe.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 30.04.1985
Místo: Depo Šumperk

Transparentem k výročí 40-ti let osvobození ozdobená "berta" T478.2009 bublala v šumperském depu.