České Velenice

Autor: sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.00.1943
Místo: České Velenice

20. září 1933 byla do výtopny Přerov přidělena zcela nová lokomotiva 387.022. Ta zde byla postupně zajížděna a připravena k vykonání Technicko-policejní zkoušky, kterou vykonala 25.10.1933. 11. prosince téhož roku se pak vydala do čeho nového domova - výtopny Praha Střed. Svůj dosavadní tendr 930.002 v roce 1939 vyměnila za tendr 930.007.7.11.1947 byla přesunuta do Vršovic a 10. ledna 1949 zpět do výtopny Praha Masarykovo. Prahu definitivně opustila až 23.5.1955, kdy byla předána do Nových Zámků. Jak již víme, dlouho tu však stroje této řady nejezdily, a proto je od 16.12.1955 vedena v depu Přerov. Pak již lokomotivu následoval poslední přesun do depa Děčín, kam byla úředně předána dne 26.5.1960. 3.10.1968 byla i s tendrem 923.017 zrušena a 1.12.1968 odeslána k likvidaci.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 07.07.1979
Místo: České Velenice

Na vjezdu do stanice České Velenice byla zachycena lokomotiva 556.015. Poslední roky svého života zasvětila jihu Čech a Českým Budějovicím. Patřila rovněž k několika mála lokomotivám, které byly v průběhu provozu rekonstruovány dosazením druhého kompresoru typu D. Společně s přidáním jednoválcového kompresoru byly na takto rekonstruované lokomotivy dosazeny vzduchojemy před přední běhoun. "Patnáctka" byla v Českých Budějovicích zrušena jako jedna z posledních 21. 3. 1980.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 07.07.1979
Místo: České Velenice

K Jižním Čechám, a depu Veselí nad Lužnicí, patřil stroj T669.1101 od svého vyrobení až do svého zrušení. V roce 1979 prodělal nehodu, díky které se dal jednoduše poznat - měl ohnutý rám na straně dlouhého představku. S takto poškozeným rámem dál sloužil několik měsíců; údajně do konce roku 1979.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 13.09.1979
Místo: České Velenice

Zbrojení parní lokomotivy uhlím, dříve zcela běžná provozní záležitost, je dnes již jen vzácností. A proto potěší snímek parní lokomotivy 556.0431 při zbrojení ve výtopně v Českých Velenicích. Zmíněný stroj byl vyroben ve v roce 1957 a obdržel výrobní číslo 3333, zrušen byl k datu 16.12.1980.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 27.09.1979
Místo: České Velenice

V samém závěru své provozní kariéry byla dne 27.9.1979 v Českých Velenicích vyfocena lokomotiva 556.0287. Zrušena byla k datu 21.3.1980.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 29.09.1979
Místo: České Velenice

V Českých Velenicích posunoval "sergej" T679.1517 s "pilštykem" T466.0167.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 29.09.1979
Místo: České Velenice

V areálu depa České Velenice byla zachycena osiřelá 498.105, čekající nikoli na dílenskou opravu, ale na rozložení. Umístění této fotografie mezi aktualizaci věnovanou 498.106, na počátku své muzejní kariéry, má svůj záměr - pro opravu lokomotivy 498.106 byla "stopětka" vybrána jako zdroj náhradních dílů. Kuriózní je pak to, že v prosinci 1977 byla 498.105 v depu Plzeň prohlédnuta kotelním komisařem, který její provoz povolil s přetlakem 11 atm. 16. 12. 1977 se 498.105 vydala, po 4 letech stání, na svou poslední jízdu do Českých Velenic, kam zároveň odvezla 556.0306, a která v následujících měsících prošla dílenskou opravou.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 29.09.1979
Místo: České Velenice

Od 5. dubna 1948 byla domovem v Liberci vždy hezká 464.058. Existuje nespočet snímků této lokomotivy na trati z Prahy - Vysočan do Prahy - Těšnova. I po rekonstrukci výfukového zařízení na typ Giesel nebyl stroj vybaven takřka tradičním reflektorem. 464.058 byla zrušena v Liberci 22. května 1978, odkud putovala do Českých Velenic, kde během čekání na svůj osud byla zachycena autorem. 1. října 1980 byla lokomotiva odeslána k likvidaci do České Lípy.

 

strana: 1 2 3 poslední
Top