Česká Třebová

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 22.01.1948
Místo: Česká Třebová

Stanice Česká Třebová a lokomotiva 475.112 s provizorním tendrem 935.0144. Ve Škodovce byla dokončena v prosinci 1947 a v závodě vyzkoušena 15. 12. 1947. Prozatimně převzata k ČSD (výtopna Praha – Masarykovo) byla 22. 1. 1948, kdy vykonala Technicko-policejní jízdu a právě při této zkoušce byla zachycena fotografem. Později, v roce 1948, došlo k výměně tendru za 935.0179 a z Masaryčky byla předána do Chomutova.

 

Autor: Pavel Stejskal
Datum: 00.00.1965
Místo: Česká Třebová

Prakticky nový šestinápravový stroj E669.1136 byl zachycen autorem v období třetí pětiletky, která mimo jiné zahrnovala budování sídlišť našich pracujících, především však další rozvoj průmyslu. Jen výroba v chemických závodech stoupla o 78%! Nové lokomotivy řady 181 se tak velice hodily pro zesilující nákladní dopravu z našich průmyslových oblastí. Snímek byl pořízen ve stanici Česká Třebová. 

Autor: Josef Motyčka
Datum: 00.05.1965
Místo: Česká Třebová

Dlouho se myslelo, že neexistuje celkový snímek lokomotivy E499.032, ale dnes již víme, že tento snímek tuto teorii vyvrací.

Stroj E499.032 v červnu 1958 prodělal těžkou nehodu, ke které sice nemáme údaje, ale víme, že jej depo jednu dobu chtělo zrušit. 14. srpna 1959 byla opět uvedena do provozu, ale jak snímek ukazuje, mělo to na stroj určité důsledky. Litou čelní tabulku nahradila smaltová a čelní prolis skříně byl při její opravě odstraněn a ten naznačen stříbrnou barvou. V tomto stavu byla zachycena tehdejším studentem střední průmyslové školy železniční v České Třebové jako náhradu za některou žilinskou lokomotivu E669.2. Jako valašskomeziříčský stroj byla předčasně zrušena 4. srpna 1970. 23. února 1970 jí totiž doběhl osud, a lokomotiva prodělala další těžkou nehodu, kdy se střetla s vracejícím se postrkovým strojem E669.2106, který se vracel zpět po nesprávné koleji. Neboť se strojvedoucí uviděli na poslední chvíli v nepřehledném oblouku u Horní Lidče, byla nehoda neobyčejně tragická - zahynulo 11 lidí, dalších 15 bylo těžce zraněno.

Lokomotiva bez podvozků byla následně postavena do trávy poblíž uhelných skladů v Olomouci a tam rok po zrušení zlikvidována.

 

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 60.léta
Místo: Česká Třebová

V kolejišti stanice Česká Třebová čeká na odjezd „jedničková bobina“ E499.122. V provozu mezi Prahou a Českou Třebovou "jedničky" doplnily flotilu "nulkových bobin".  Samo depo Česká Třebová dostalo z výroby 26 strojů, naproti tomu Praha pouze čtyři. Pro zajímavost dodejme, že lokomotivy E499.101-31 byly dodatečně upraveny pro provoz na napětí 1500V ss po pražských spojkách.

Autor: sbírka: Jan Novotný
Datum: 1. pol. 60. let
Místo: Česká Třebová

Zánovní lokomotiva E469.I18 je na pěkném snímku ze šedesátých let zastižena v České Třebové.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 21.06.1972
Místo: Česká Třebová

Pan Jaroslav Cempírek zachytil u druhého nástupiště stanice Česká Třebová osobní vlak směrem do Moravské Třebové, v jehož čele stála, jako obvykle, brněnská lokomotiva řady 433.0 - 433.010. "Desítka" byla doma v Brně na dolním nádraží, kam přišla z depa Veselí nad Moravou 27. května 1968. Zrušena byla až za šest let po pořízení tohoto snímku; 15. 8. 1978 a ještě v témže roce předána k likvidaci. Jen pro úplnost dodejme, že lokomotiva zasvětila první roky provozu Slovensku. Jejím prvním depem byly Košice a následně Tisovec.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 09.06.1977
Místo: Česká Třebová

Nedaleko svého domovského depa v České Třebové posunoval "velký hektor" T458.1154. Ve svém depu i do konce roku 1990 dosloužil. Následně došlo k jeho opravě a prodeji na Kubu pod číslem 50712.

Autor: Josef Motyčka
Datum: 25.01.1978
Místo: Česká Třebová

V prostoru depa Česká Třebová - posledního domova šesté lokomotivy úspěšného typu Škoda 12E - bylo zachyceno její zničené torzo. E499.006 náležela depu Česká Třebová od opravy po nehodě 23. března 1972. 19. 12. 1977 došlo k najetí lokomotivy na konec stojícího nákladního vlaku u stanice Přelouč. Až 16. března 1978 došlo k jejímu zrušení a předání k likvidaci. Dle monografie pana Ivo Raaba lokomotiva najela  1 758 678 kilometrů.

 

strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 poslední
Top