Černošice

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.04.2006
Místo: Černošice

První elektrickou jednotkou řady EM 475.1, kterou z výroby převzalo depo Bohumín, byla jednotka č. 027/028, převzaná do stavu depa 17.8.1965. Ta byla od 1. září 65 nasazena do zkušebního provozu mezi Bohumínem a Karvinou, aby ji koncem září doplnila jednotka č.029/030. Od 1.10.1965 byly obě nasazeny do vozby na rameni Ostrava-Poruba - Český Těšín, kde byly brzy doplněny třetí jednotkou EM 475.1033/034, do stavu depa zařazenou dnem 31.10.1965. Další jednotky bohumínské depo z výroby dostalo až 31.5.1966 (č.047/048, 049/050), v září doplněné ještě jednotkou č.057/058, jejichž dodávky umožnily zahájení provozu řady EM475.1 na rameni do Žiliny. Z výroby depo Bohumín do srpna 1967 převzalo ještě jednotky 065/066, 069/070, 071/072, 073/074, 075/076, 079/080 a 081/082. Od roku 1974 ale začíná řada EM 475.1 Bohumín pomalu opouštět - jako první odešla 8.11.1974 do Prahy jednotka 033/034. Ta byla u Černošic zachycena 24.4.2006, v době, kdy byla už jedenatřicet let pražská.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.04.2006
Místo: Černošice

K zastávce Černošice se jarního 25. dubna 2006 blíží rychlík číslo 654, vedený "esem" 363.068-8. Tato lokomotiva patřila mezi několik posledních "es", jezdících v nátěru se žlutou "čárou ponoru" ještě v roce 2010.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.04.2006
Místo: Černošice

U Černošic vznikl 25. dubna 2006 snímek měřícího vlaku 1.nsl 652, vedeného brejlovcem 750.333-7. Tento stroj byl v tomto období na vozbu měřícího vozu pro železniční svršek dlouhodobě nasazován a byl tak pomyslným nástupcem letohradských "chochtadel" 860.001 a 860.002, pro něž byl tento výkon typickým v letech devadesátých.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.05.2006
Místo: Černošice

Ze zastávky Černošice nabírala ráno 5.května 2006 rychlost elektrická jednotka složená z vozů 470.004 + 470.003, aby o několik minut později s osobním vlakem 9911 zastavila ve stanici Praha-Radotín.

1