812 613-8


Tato galerie byla zobrazena: 1356×.

Autor: Petr Zgut
Datum: 24.05.2003
Místo: Hanušovice

Jediný motorový vůz 812.613-8 vznikl v roce 2001 přestavbou z původního vozu 810.613, který byl vyroben v roce 1982 v rámci šesté série motorových vozů řady 810 ve Vagónce Studénka. Modernizace byla provedena v šumperské společnosti Pars nova. Vůz 810.613 byl vybrán, neboť se měl podrobit opravě po těžké nehodě, proto bylo rozhodnuto, že prototypová rekonstrukce na řady 812 bude provedena právě u něj. Modernizace proběhla v Šumperku od jara do září 2001, kdy byl jako nepojízdný exponát představen na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Na snímku autora vidíme zmíněný stroj jako vlak Sp 1701 u Hanušovic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.03.2014
Místo: Praha Masarykovo n.

Provozní osudy motorového vozu 812.613-8, příliš složité nejsou. Jeho prvotní provozní nasazení probíhalo nejprve od března 2002 v DKV Valašské Meziříčí, aby od června 2002 pokračovalo v PJ Rakovník, na jehož vozebních ramenech Esmeralda, vyjma zápůjček do Valmezu a Klatov v roce 2003, jezdila až do června 2012, kdy byla z provozu odstavena. Když byla v listopadu 2012 na odstavení převezena do Loun, vypadalo to, že se nad ní stahují mraky. Zlom ale nastal na jaře 2014, kdy byla předána do PJ Praha Libeň, s určením pro vozbu "Cyklohráčku" do Slaného, na který poprvé oficiálně vyjela 17.5.2014. Než se tak stalo, proběhla 23.3.2014 zkušební jízda Praha - Slaný a zpět, která byla prubířským kamenem po jejím předchozím dlouhodobém odstavení a také její premiérové nasazení na trase do Slaného. Na snímku pořízeném na Negrelliho viaduktu je zmíněná zkušební jízda zachycena při odjezdu z Masarykova nádraží do Slaného, jedouc pod číslem Sv 1.nsl 9782. Na "Cyklohráčku" jezdila až do roku 2018.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.10.2014
Místo: Praha Masarykovo nádraží

Na konci své první provozní sezóny na "Cyklohráčku", jezdícím z Prahy-Masarykova nádraží do Slaného, byla 28. října 2014 při vjezdu na Masarykovo nádraží v Praze zachycena "Esmeralda" 812.613-8 ve spojení s řídícím vozem "Kasandrou" 912.001. Lokomotiva řady 714, vezoucí se v tu chvíli pouze na závěsu, byla na Cyklohráček nasazována v podzimním období v době padání listí, které "Esmeralda" poněkud hůře zvládala.