S699.001


Tato galerie byla zobrazena: 5958×.

Autor: ŠKODA Plzeň
Datum: 00.00.1964
Místo: ŠKODA Plzeň

Zbrusu nová lokomotiva se ukázala v prostoru výrobního závodu po dokončení v roce 1964. Následovaly výstavy a jízdní zkoušky. V roce 1965 pózovala návštěvníkům na strojírenském veletrhu v Brně. Jízdní zkoušky prováděla především na trati z Plzně do Horažďovic.

Autor: ŠKODA Plzeň
Datum: 00.07.1964
Místo: Nezvěstice

Prototyp šestinápravové laminátky S699.001 při zkouškách po vyrobení. Snímek patří do archívu podniku ŠKODA a byl pořízen někdy v průběhu července roku 1964 u napájecí stanice před Nezvěsticemi.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 00.06.1984
Místo: ŽZO Cerhenice

Lokomotiva S699.001 se podílela na zkouškách dalších železničních vozidel a zařízení, kdy například ve dne v noci jezdila včele dlouhé soupravy nákladních vozů, kvůli zjištění opotřebení kolejnic. Jezdila do Brna-Maloměřic na opravy Em, až přišel osudný 21. leden 1981, kdy se po opravě EO při první jízdě na malém okruhu vzňala její strojovna. Po této události již lokomotiva nebyla opravena. Poté byla odstavena do zadní haly zkušebního okruhu, kde stála téměř na den přesně deset let spolu s jiným prototypem - T499.0001. Odtud pochází i snímek autora z roku 1984.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.11.2015
Místo: Plzeň

Dne 28.12.1963 byla v plzeňské Škodě dokončen prototyp lokomotivy továrního typu 32E, výrobního čísla 4804. S trvalým výkonem 4620 kW se v té době jednalo o nejvýkonnější stroj ze škodovky, určený pro dopravu osobních i nákladních vlaků. Její zkoušky na síti ČSD probíhaly na trati Plzeň - Horaždovice předměstí, do sériové výroby se ale nakonec dostala odlehčená čtyřnápravová verze, označená u dodávek pro ČSD řadou S 489.0. Šestinápravový prototyp S 699.001 byl v červnu 1965 zkoušen v Bulharsku na trati Gorna Orjachovica–Ruse, aby byl 12.12.1965 prodán VÚŽ a se zvýšenou rychlostí (160 km/h) a výkonem (4 920 kW) byl provozován na zkušebním okruhu v Cerhenicích až do 21.1.1981, kdy na něm došlo k zahoření, Opraven už nebyl, po sedmi letech chátrání v depu v Brně Maloměřicích byl v roce 1998 přepraven do rodné Plzně, kde podstoupil renovaci do vystavovatelného stavu a stal se jedním z exponátů Techmania Science Center, kde byl vyfotografován 28.11.2015.