754 086-7


Tato galerie byla zobrazena: 7012×.

Autor: David Prause
Datum: 11.06.1994
Místo: Praha Masarykovo n.

Poslední vyrobený "brejlovec" 754.086-7 parkuje v prostoru kolejiště poštovního dvora na Masarykově nádraží. Poštovní přeprava zde byla již dříve zrušena a nyní jsou tyto koleje využívány k odstavování elektrických jednotek řady 471 v přepravním sedle.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 22.11.1995
Místo: Hájek

S osobním vlakem z Chebu do Chomutova (Os 7010) uháněl poslední vyrobený čtyřkový brejlovec 754.086-7. Velmi povedený snímek byl pořízen u stanice Hájek.

Autor: Josef Mandys
Datum: 27.07.1997
Místo: Karlovy Vary

Ve stanici Karlovy Vary byl pořízen snímek lokomotivy 754.086-7. V té době patřila do chomutovského depa.

Autor: David Prause
Datum: 29.07.1998
Místo: Stráž nad Ohří

Od zastávky Boč míří ke Stráži nad Ohří rychlík "Ploučnice" (Liberec - Cheb). Představil se něm tehdy chomutovský "brejlovec" 754.086-7.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 05.08.1998
Místo: Dalovice

U Dalovic pořídil autor zajímavý záběr na nablýskanou lokomotivu (zásluhou turnusového strojvedoucího Karla Křížka) 754.086-7 v čele vlaku osobní dopravy.

Autor: Petr Zgut
Datum: 28.06.2001
Místo: Kunčice pod Ondřejníkem

Poslední výrobený stroj své řady byl autorem zachycen v čele "zelených pater" u Kunčic pod Ondřejníkem jako vlak Os 3103.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 19.05.2003
Místo: Kojetín

V roce 2003 nebyl žádný problém zastihnout řadu 754 v nákladní dopravě. Zejména na Moravě to byl každodenní úkaz. Zajímavý výkonem byly a jsou sezónní vlaky sypáků pro nakládku štěrkopísku do Skašova. Na záběru se představuje poslední brejlovec 754.086-7 ve slušivém laku, s uceleným vlakem prázdných "sasek" určených pro nakládku do Skašova, ve stanici Kojetín.

Autor: Petr Zgut
Datum: 02.09.2004
Místo: Vratimov

Z Vratimova odjíždí šest-vozový vlak Os 3104 a v jeho čele burácí valašská 754.086-7.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 25.05.2005
Místo: Kojetín

Vydařený snímek posledního vyrobeného "brejlovce" řady 754, který přiváží do Kojetína vlak štěrku ze Skašova, byl pořízen 25. května 2005.

Autor: Mirek Kočovský
Datum: 15.02.2006
Místo: Ostrava hl.n.

Na ostravském hlavním nádraží odpočívá během zimní noci místní "brejlovec" 754.086-7, jeho odstavení u historických vozů dodává snímku zcela jinou atmosféru.

Autor: Martin Nesrsta
Datum: 27.02.2006
Místo: Holešov

"Brejlovec" 754.086-7 silně duní při odjezdu s vlakem Mn 81051 z Holešova. Zátěž tvoří kontejnery do bystřického TONu a dřevo do tamní Impregny, dnes již je obojí historií. 

Autor: Aleš Krška
Datum: 04.05.2006
Místo: Ostrava střed

Poslední čtyřkový brejlovec 754.086-7, vyrobený v ČKD, se právě rozjíždí ze stanice Ostrava střed s osobním vlakem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.09.2006
Místo: Paskov

Aniž by to tehdy kdo tušil, byly dnem 30. června 1980 předáním motorové lokomotivy T478.4086 RD Bratislava ukončeny dodávky brejlovců Československým státním drahám, i když už tehdy byly objednány další dvě série, v počtu 60 a 36 lokomotiv. Přítrž jim učinilo 19. července 1980 v 18.28  zazvonění telefonu na Ústřední ohlašovně požárů Požárního útvaru hl. m. Prahy, kdy byl občanem Egertem ohlášen požár v podniku ČKD Naftové motory. Na lokalizaci požáru, který byl založen úmyslně, se podílelo celkem 212 hasičů. Přímá škoda způsobená požárem byla 142 758 100 Kčs a kvůli zničení výrobní haly, včetně strojního vybavení, byla výroba naftových motorů na Smíchově zcela ochromena, což mělo za následek také zrušení výroby dalších dvou sérií brejlovců. Díky tomu se tedy z posledního stroje první výrobní série řady T478.4 stal poslední vyrobený brejlovec vůbec. Na snímku je už s označením 754.086-7 zachycen 21. září 2006 během zastavení v žst. Paskov.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.09.2006
Místo: Kunčice pod Ondřejníkem

Nejvyšším vrcholem masivu Ondřejníku a celé Podbeskydské pahorkatiny je se svými 964 metry vrch Skalka. Ten shlížel 22. září 2009 na osobní vlak 3120 s brejlovcem 754.086-7 v čele.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 01.07.2007
Místo: Kojetín

Vůbec poslední vyrobený "brejlovec" 754.086-7 v žst. Kojetín právě odstoupil z vlaku se skašovským štěrkem, který následně převzalo ostravské "šestikolo".

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 08.07.2008
Místo: Přerov

Dne 8.7.2008 zastihl autor v Přerově posledního vyrobeného "brejlovce" 754.086-7 při asistenci při posunu s vykolejenou elektrickou jednotkou v čele s vozem 460.062-3.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.07.2014
Místo: Kunčice pod Ondřejníkem

Loukami u Kunčic pod Ondřejníkem sjíždí v podvečer 16. července 2014 k Frenštátu pod Radhoštěm osobní vlak číslo 3142 z Ostravy, toho dne v čele s brejlovcem 754.086-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.07.2014
Místo: Kunčice pod Ondřejníkem

Pod 964 metrů vysokým vrcholem Skalka projížděl 16. července 2014 poslední vyrobený brejlovec, stroj 754.086-7, sjíždející s vlakem Os 3134 k Frenštátu pod Radhoštěm.

Autor: Petr Malý
Datum: 29.10.2014
Místo: Pržno

Bohumínská 754.086-7 projíždí poblíž Pržna s osobním vlakem č.3136 do Frenštátu pod Radhoštěm.

Autor: Daniel Forejtar
Datum: 20.03.2015
Místo: Frýdek-Místek

Poslední vyrobený "čtverkový brejlovec" 754.086-7 opouští Frýdek-Místek s vlakem Os 3128 a právě přejel most přes řeku Morávku.