Autor: Zdeněk Nantl

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 11.09.1975
Místo: Plzeň hl.n.

Už celočervená T334.0067 bola zachytená v septembri 1975 v Plzni.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 20.09.1975
Místo: Březnice

Zcela nová lokomotiva T466.0032 se dne 20.9.1975 zúčastnila výstavy ve stanici Březnice.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 14.01.1976
Místo: Depo Valašské Meziříčí

"Berta" T478.2015 byla zachycena během odpočinku ve svém domovském depu ve Valašském Meziříčí. Rok poté byla zapůjčena na dobu 2 let do Dolů Nástup Tušimice.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 21.01.1976
Místo: Nymburk seř.n.

Na samém konci životní kariéry byla v Nymburku dne 21.1.1976 zastižena lokomotiva 477.012. Již od 6. 3. 1976 byl její kotel nezpůsobilý provozu, 17. 6. 1976 byla oficiálně zrušena, v prosinci téhož roku převezena do kovošrotu ve Zdicích a poté došlo v roce 1977 k její šrotaci.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 20.04.1976
Místo: Plzeň hl.n.

Druhá polovina 70. let na plzeňském Gottwaldově nádraží a tehdy ještě zcela běžná situace, kdy zánovní "brejlovec" T478.3218 přihlížel odjezdu parní lok. 464.025, ovšem definitivní střídání stráží nastalo až za 4 roky. Za povšimnutí stojí ještě ručně házené výměny a "véčka". Autor fotografoval z prostoru dnešního stavědla "Radbuza".

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 21.04.1976
Místo: Jindřichův Hradec

Na úzkokolejném nádraží v Jindřichově Hradci byla s osobním vlakem do Obrataně zachycena T47.001. Do jejího zrušení zbývaly rovné dva roky. Její provoz se na místních tratích začal úspěšným vykonáním Technicko-bezpečnostní zkoušky dne 6. 9. 1954. Cesta k těmto novým posilám na úzkém rozchodu byla značně spletitá a nevyhla se pravým "cimrmanovským" slepým uličkám. Ačkoli první návrhy úzkokolejné lokomotivy se objevily již před válkou, s prvním a základním návrhem přišlo ČKD typovým výkresem vypracovaným a schváleným dne 3. července 1946. Lokomotivy byly požadovány do konce října 1950, což byl termín, jež výrobce nesplnil a další roky termín dodání nekolikrát odsunul.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 23.04.1976
Místo: Šumperk

Od 12. do 16. dubna 1976 se konal ve Sjezdovém paláci v Praze XV. sjezd KSČ, který obsluhující personál šumperského stroje 534.0470 zdravil náležitým nápisem na dýmnici. Tento způsob provedení, resp. umístění je svým způsobem raritní. V PLD Šumperk námi sledovaný stroj sloužil od 11. října 1972, kdy byl převelen z Bohumína. V období od prosince 1974 do května 1975 byla lokomotiva vedena v záloze dráhy, aby na poslední rok naposledy jezdila v Jesenících. Poslední výkon provedla v červnu 1976, tedy ani ne dva měsíce po pořízení snímku Zdeňkem Nantlem. 15. září 1976 definitivně propadla, ale až do 22. 5. 1978 čekala na své zrušení. Poměrně rychle po té byla předána k likvidaci.

 

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 20.05.1976
Místo: Nymburk seř.n.

T334.0026, už v unifikovanom nátere ČSD, sa predstavuje na nymburském vjezdovém nádraží.