Autor: Petr Zgut

Autor: Petr Zgut
Datum: 19.07.1999
Místo: Brantice

Barevně nezaměnitelná lokomotiva 749.263-0 křižuje ve stanici Brantice v čele vlaku Sp 1724. Tato stanice leží na trati mezi Olomoucí a Krnovem. Ještě v roce 2019 zde sloužilo zabezpečovací zařízení typu Einheit. „Zařízení německé výroby Einheit bylo instalováno v době okupace jen v okrajových částech Protektorátu Čechy a Morava. Jen v železniční stanici Brantice se dochovalo toto zabezpečovací zařízení výpravčího provozuschopné. Dále zde zůstala německá návěstidla a drátový napínač. Šlo o úplně poslední zabezpečovací zařízení tohoto typu na území České republiky. Zařízení sloužilo do začátku července roku 2019, tedy přesně dalších 20 let od pořízení této fotografie.

Autor: Petr Zgut
Datum: 22.07.1999
Místo: Milotice nad Opavou

Krátký manipulační vlak měla za sbeou lokomotiva 749.261-4, kterou autor zastihl v Miloticích nad Opavou.

Autor: Petr Zgut
Datum: 22.07.1999
Místo: Milotice nad Opavou

Lokomotiva 749.254-9 na přípřeži vlaku MSp 1722 dorazila do Milotic nad Opavou. Kmenový motorový vůz byl tehdy stroj 851.013.

Autor: Petr Zgut
Datum: 03.08.1999
Místo: Háj ve Slezsku

"Brejlovec" 750.288-3 mohutně duněl při průjezdu s nákladním vlakem stanicí Háj ve Slezsku.

Autor: Petr Zgut
Datum: 03.08.1999
Místo: Opava východ

V zatím ještě neelektrifikované stanici Opava východ vidíme čerstvě nalakovanou lokomotivu 122.029-2.

Autor: Petr Zgut
Datum: 03.08.1999
Místo: Holasovice

V Holasovicích byl vyfocen spěšný vlak 1721, který byl veden olomouckou "hydrou" 851.028-1.

Autor: Petr Zgut
Datum: 05.08.1999
Místo: Poluvsie

770.058-6 s vlakem Mn 86542 u Poluvsia.

Autor: Petr Zgut
Datum: 09.08.1999
Místo: Rajec

Ve stanici Rajec se sešly stroje 830.156 a 742.338-7.