Autor: Petr Zgut

Autor: Petr Zgut
Datum: 09.07.1999
Místo: Krnov

Ve stanici Krnov vyčkával ještě pěkně udržovaný "duník" 830.205-1.

Autor: Petr Zgut
Datum: 18.07.1999
Místo: Háj ve Slezsku

Lokomotiva 749.243-2 v čele vlaku Os 3430 byla zastižena ve stanici Háj ve Slezsku.

Autor: Petr Zgut
Datum: 18.07.1999
Místo: Háj ve Slezsku

Stroj 830.205-1 vidíme na snímku autora ve stanici Háj ve Slezsku. Jednalo se o vlak MOs 3432. Atmosféru starých časů jistě doplní kromě mechanických návěstidel také telegrafní vedení.

Autor: Petr Zgut
Datum: 18.07.1999
Místo: Děhylov

Motorový vůz 830.205-1 byl zdokumentován ve stanici Děhylov coby postrkový na vlaku MSp 1807. V čele vlaku byl jeden ze strojů řady 843.

Autor: Petr Zgut
Datum: 19.07.1999
Místo: Brantice

S lehkou zátěží Mn vlaku v podobě dvou "hytláků" si při výjezdu z Brantic lehce pohrává krnovský "brejlovec" 750.308-9.

Autor: Petr Zgut
Datum: 19.07.1999
Místo: Holasovice

Krnovský motorový vůz 830.148-3 přijíždí s osobním vlakem 3473 do Holasovic.

Autor: Petr Zgut
Datum: 19.07.1999
Místo: Ostrava-Svinov

V čele soupravy "zelených pater" stála v Ostravě Svinově lokomotiva 750.210-7. Rekonstrukcí této lokomotivy později vznikla 753.728 pro AWT.

Autor: Petr Zgut
Datum: 19.07.1999
Místo: Brantice

Barevně nezaměnitelná lokomotiva 749.263-0 křižuje ve stanici Brantice v čele vlaku Sp 1724. Tato stanice leží na trati mezi Olomoucí a Krnovem. Ještě v roce 2019 zde sloužilo zabezpečovací zařízení typu Einheit. „Zařízení německé výroby Einheit bylo instalováno v době okupace jen v okrajových částech Protektorátu Čechy a Morava. Jen v železniční stanici Brantice se dochovalo toto zabezpečovací zařízení výpravčího provozuschopné. Dále zde zůstala německá návěstidla a drátový napínač. Šlo o úplně poslední zabezpečovací zařízení tohoto typu na území České republiky. Zařízení sloužilo do začátku července roku 2019, tedy přesně dalších 20 let od pořízení této fotografie.

Top