Autor: Martin Zeman

Autor: Martin Zeman
Datum: 16.08.2005
Místo: Hradec Králové hl.n.

Vozba osobní vlaků v okolí Hradce Králové a České Třebové byla doménou řady 130 před vznikem společnosti ČD Cargo. Na jednom z takových vlaků se nám představuje stroj 130.040-9 na odjezdu z Hradce Králové směrem na Týniště nad Orlicí. Na závěsu vlaku byl další "hrboun" 130.023-5.

Autor: Martin Zeman
Datum: 24.08.2005
Místo: vlečková sieť Škoda Plzeň

V areálu plzeňské Škodovky odpočívá mezi výkony "lego" 704.520-4 s jedním uhlákem, který zanedlouho odveze do jedné z hal na ocelárně.

Autor: Martin Zeman
Datum: 29.08.2005
Místo: Depo Chomutov

Druhý prototyp řady 714 byl také ještě v původní karoserii. V roce 2005 sloužil ve slušivém nátěru v depu Chomutov, zejména na topírenském posunu. V současné době je tato lokomotiva v majetku Vítkovických železáren a je přestavená na 714.811-7 jejímž pohonem je stlačený CNG.

Autor: Martin Zeman
Datum: 21.09.2005
Místo: Plzeň-Jižní Předměstí

plzeňská "perla" 363.061-3 projíždí plnou traťovou rychlostí úsekem Plzeň-Jižní předměstí - Plzeň-Křimice s R 704 (Břeclav - Cheb).

Autor: Martin Zeman
Datum: 23.11.2005
Místo: Kaznějov

"Veselá kráva" 714.211-0 přijíždí s R 992 do stanice Kaznějov.

Autor: Martin Zeman
Datum: 23.11.2005
Místo: Kaznějov

Ke stanici Kaznějov se zvolna blíží toho času podílnový stroj 742.034-2 v čele Mn 88612 z Plzně do Blatna u Jesenice. Toho dne v Kaznějově obsloužil předávácí kolejiště vlečky ZKZ, kam předal pro místní vlečkovou mašinku 740.848-7, jeden vůz kyseliny pro podnik Aktiva Kaznějov a jeden "Tap" určený pro vlečku Kaolinových závodů.

Autor: Martin Zeman
Datum: 30.12.2005
Místo: Kaznějov

Den před ukončením provozu místních vlečkových strojů v Kaznějově jsme zastihli "turnusovou" 740.848-7, jak vytlačila nahoru na kaolinku vozy k nakládce.

Autor: Martin Zeman
Datum: 20.02.2006
Místo: vlečková sieť HDB Sokolov

Jedna z nejstarších důlních odklizových lokomotiv na našem území - 26Em - 227 (drážní číslo v Sokolovské uhelné tyto stroje neměly) - vyrobená ve Škodě Plzeň v roce 1972 přiváží za silně nevlídného počasí ložený vlak uhlí z nakládací stanice Jiří v Novém Sedle u Lokte určený pro plzeňskou Škodovku do předávacího kolejiště u Hradla Vintířov. Dodejme že typ 26Em byl jednou z nejtěžších a nejrobustnějších lokomotiv vyrobených pro Československo ve Škodě Plzeň. Dnes je tento typ již odstaven z provozu.