Autor: Leoš Tomančák

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 22.10.2001
Místo: Veřovice

Jeden z typických valašských odklonů z koridoru - dvojice lokomotiv 753.337 + 753.279 projíždí s prázdnými "wapkami" na Ostravsko úsekem Veřovice - Frenštát pod Radhoštěm.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 25.10.2001
Místo: Nógrádszákál

Lučenecký stroj 752.020-8 ŽSR projíždí 25. 10. 2001 maďarskou odbočnou stanicí Nógrádszákál, kde se napojí na peážní úsek. Veze uhelný vlak z Malých Stracin do Lučence. Vedle na pracovním vlaku lokomotiva M 44.515 MÁV, u ČSD kdysi zastoupená pěti kusy jako řada T 455.0.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 30.03.2002
Místo: Staňkov

Dne 30. března 2002 naposledy hučela dvojice plzeňských "trojek" na ucelém vlaku s uhlím pro elektrárnu v bavorském Schwandorfu. Lokomotivy 753.060-3 a 753.029 II. projíždějí s vlakem Pn 47140 úsekem Dolní Kamenice - Staňkov.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 31.03.2002
Místo: Janovice nad Úhlavou

Před několika málo okamžiky opustil klatovský "brejlovec" 750.078-8 stanici Janovice nad Úhlavou s osobním vlakem do Železné Rudy.

 

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 22.08.2002
Místo: Čejč

Vzpomínka na poslední vzepětí těžby a dopravy surové ropy z uhřických vrtů - odpoledne 22. 8. 2002 se v odbočné stanici Čejč setkaly lokomotivy 742.046-6 a 742.319-7 s cisternovými vlaky. Obě byly tehdy do Hodonína zapůjčeny z Valašského Meziříčí kvůli vybavení vozidlovými stanicemi pro Traťový rádiový systém, zatímco kmenové veselské měly ještě atypický systém ASCOM a po radiofikaci koridorových stanic byla nutná unifikace i po této stránce.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 24.11.2002
Místo: Ostrava-Kunčičky

 Vzpomínka na dobu, kdy vyvrcholila vozba patrových souprav na Ostravsku - naprostá většina vlaků už byla tvořena obyčejnými vozy. Tak jako Os 3120, vedený valašskou letmo vedenou "nulkou" 750.218-0 dne 24. 11. 2002, za zastávkou Ostrava-Kunčice, pod fotograficky vděčnou kulisou věží Jámy Alexandr. 

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 27.11.2002
Místo: Depo Veselí nad Moravou

Přechodný vzhled lokomotivy 742.346-0, zachycený 27. 11. 2002 před rotundou domovského depa Veselí nad Moravou. Tehdy byla těsně po vyvazovací opravě (MVY) v PJ Meziměstí a krátce před přelakováním kapot a kabiny, provedeném ve veselské lakovně v lednu 2003.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 25.02.2003
Místo: Louka u Ostrohu

Novým lakem zářící stroj 742.346-0 zdolává 25. 2. 2003 poslední stovky metrů stoupání od Louky k Velké nad Veličkou s vlakem Mn 84351.