Autor: Ladislav Kroul

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 28.05.1978
Místo: Depo Hradec Králové

Na konci směny, běhěm zbrojení v depu Hradec Králové, si pořídil topič/pomocník strojvedoucího - pan Ladislav Kroul, fotografii stroje 534.0384.Lokomotiva se právě vrátila z Jičína, od Mn vlaku. Vyfotografována je deset měsíců před svým zrušením a převedením na vytápěcí kotel K719.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 03.06.1978
Místo: Smiřice

Třetí červnový den roku 1978 nastoupil pomocník strojvedoucího - Ladislav Kroul - na směnu tzv. "smiřických přísunů". K tomu dostal nenasytné topeniště stroje 534.0384. Obsahem "smiřických přísunů" byla přístavba a manipulace vozů ve stanicích Smiřice, Předměřice a Černožic, kde se zajíždělo na vlečku místní Fruty. Během chvíle odpočinku tak vznikl tento pěkný snímek ve stanici Smiřice.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 03.06.1978
Místo: Předměřice nad Labem

Poslední snímek dnešní aktualizace k lokomotivě 534.0384 věnujme její historii. Byla vyrobena v lokomotivce Škoda Plzeň v červenci 1946. Technicko-policejní jízdu absolvovala 30. července  1946 a od 9. 8. 1946 náležela do stavu depa Bohumín. O deset let později - 19. 5. 1956 - přešla do depa Hradec Králové, kde setrvala až do svého zrušení. Výjimkou byly roky 1959 až 1962, kdy byla nasazována v pobočném depu Pardubice. Ještě v roce 1970 (tl. zkouška 10. června 1970) dostala při hlavní opravě nové ocelové topeniště. To ji zaručilo život až do konce parního provozu v Hradci Králové. Zrušena byla 19. 3. 1979, ale už 28. 3. 1979 byla převedena na vytápěcí kotel K 719 (10 atm, tř. 4).

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 16.06.1978
Místo: Opatovice nad Labem

Na vjezdu do stanice Opatovice nad Labem čeká hradecký "štokr" 556.0160, vracející se z místní elektrárny. Jak vzpomíná autor fotografie, a v ten den i pomocník strojvedoucího - Ladislav Kroul, byla lokomotiva již nějakou dobu vedena v letmu. Do depa Hradec Králové přišla z Liberce 12. srpna 1972. Před tím však v Liberci dlouho nejezdila - jen pár týdnů - od 30. 6. 1972, kdy byla předána do Liberce z Veselí nad Moravou. Zrušena byla v Hradci Králové dne 21. 3. 1980 a ještě v témže roce převedena na vytápěcí kotel K 750. 20. prosince 1980 přivezla lokomotiva 556.0341 kotel K 750 do Letohradu na vytápění. V létě 1985 byla bývalá lokomotiva 556.0160, po propadnutí lhůty kotle, převezena do Hradce Králové, kde, před odesláním kotle na opravu do Českých Velenic, byly některé nepotřebné části lokomotivy zlikvidovány. Jako náhrada byla poslána bývalá 556.033, v té době již označená jako K 703. Později se do Letohradu vrátila i námi sledovaná 556.0160, která již definitivně nahradila 556.033, která kotlově propadala a nebyla vize jejího další použití. Poslední vytápěcí sezónou, pro dožívající a již značně nekompletní 556.0160, alias K 750, byla zima 1992/1993. 26. dubna 1993 byla vyhašena a později odstavena na triangl, kde ji čekala likvidace.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 23.06.1978
Místo: Borohrádek

Ve stanici Borohrádek čekal na svůj vlak "šestikolák" E669.1016.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 13.07.1978
Místo: Šumperk

V Šumperku byla dne 13.7.1978 vyfocena "dvaašedesátka" M262.0084.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 15.07.1978
Místo: Smiřice

Ve stanici Smiřice byla zachycena na nákladním vlaku 556.068, kterou zvěčnil její topič Ladislav Kroul. Patřila k několika mála "štokrům", které po nehodě obdržely již malé kouřové deflektory. Stroj 556.068, krom služby v Hradci Králové, rovněž sloužil ve strojové stanici Jaroměř. Zrušen byl v Hradci Králové 19. března 1979.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 19.07.1978
Místo: Smiřice

Pan Ladislav Kroul byl dne 19.7.1978 nasazen jako topič na parní lokomotivě 556.0487 a tak neodolal a svěřený stroj si zvěčnil během služby ve Smiřicích. "Štokr" již jen pěl labutí píseň, protože k datu 12.12.1978 byl zrušen.

Top