Autor: Ladislav Kroul

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 06.07.1981
Místo: Karlovy Vary

"Čmelák" T669.0085 existuje jako jeden z mála do dnešních dnů. Po svém vyrobení byl dodán do lokomotivního depa Plzeň s určením do PLD Cheb. Zde jezdil až do roku 2002, kdy byl odstaven z důvodu vadných dvojkolí. Po dlouhém čekání se lokomotivu podařilo opět zprovoznit, ale rychle na to došlo k závadě na SM. V roce 2004 se ji ujalo sdružení nadšenců, kteří svým umem a šikovností opět uvedli 770.085 do provozu a v roce 2005 byla vedena dál v Chebu jako provozní záloha. Stále více se pak objevovala včele zvláštních vlaků a v roce 2009 byla převedena pod nově vzniklé DHV Lužná u Rakovníka. V současné době je odstavená bez výhledu na její zprovoznění.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 14.07.1981
Místo: Karlovy Vary dolní n.

Ve stanici Karlovy Vary dol.n. vyčkával na své cestující motorový vůz M152.0319. Na snímku zaujme i zřetelná původní nádražní budova, která je již dávno minulostí.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 21.08.1981
Místo: Chodov

Při odpočinku byla v žst. Chodov zdokumentována lokomotiva T211.0016.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 12.09.1981
Místo: Depo Lužná u Rakovníka

T478.2060 odpočívá v tehdejším plně provozním depu v Lužné u Rakovníka. 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 12.09.1981
Místo: Kladno

Kladenská "zamračená" T478.2001 ja nachystána na vyjetí ze svého domovského depa.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 12.09.1981
Místo: Depo Lužná u Rakovníka

556.0244 byla zachycena Ladislavem Kroulem v areálu depa Lužná u Rakovníka. Jak je z fotografie patrné, z provozu byl "štokr" vyřazen teprve nedávno - 16. 3. 1981. "Štokr" 556.0244 byl dlouhá léta typický pro LD Česká Třebová. Z důvodu elektrifikace hlavního tahu a přísunu nových elektrických lokomotiv však pro něj ubývalo práce, a tak jako jeden z posledních Českou Třebovou definitivně opustil a od 20. 6. 1975 patřil do depa Louny; zde byl v roce 1981 zrušen. Po svém zrušení byl navržen na vytápění, a tak pro potřeby depa v Lužné u Rakovníka, se v průběhu roku 1981 stává vytápěcím kotlem K 796. Společně s K 803 je do roku 1983 schopný vlastního pohybu. Následuje oprava a rekonstrukce v ŽOS České Velenice, kde je lokomotivě odebrán pohon a zejména pátá spřažená náprava pro lehčí odklízení popelu. Svou vytápěcí kariéru 556.0244 ukončila v průběhu první poloviny devadesátých let. Zlikvidována byla jako vrak teprve nedávno.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 12.09.1981
Místo: Depo Lužná u Rakovníka

"Pašík" T212.1047 bol zachytený v depe Lužná u Rakovníka. Slúžil pod LD Vršovice, kam bol dodaný len v roku 1979.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 24.10.1981
Místo: Mariánské Lázně

Dne 24.10.1981 zachytil v Mariánských Lázních známý fotograf Ladislav Kroul lokomotivu T669.0085.

Top