Autor: Ladislav Kroul
Autor: Ladislav Kroul
Datum: 29.04.1979
Místo: Jílové u Děčína
Se svým manipulačním vlakem ostrými výdechy jede 556.0267. Konec jejího provozu se blíží, ostatně konec páry u ČSD nezadržitelně také.
Autor: Ladislav Kroul
Datum: 09.05.1979
Místo: Hradec Králové hl.n.
Vzpomíná Ladislav Kroul: "556.043 přišla z Nymburka a byla „stařečně chlupatá“ - rostl na ní mech, ale vařila jako ďábel.
Jednou jsem s ní jel jako topič na přípřeži z Jaroměře do Trutnova-střed s vlakem uhlí; vlaková byla trutnovská leštěnka a my s Karlem do naší 043 bušily jako do vrat - jak se říká - co v kotli to v šoupátkách. Ručička na manometru byla přilepená na 17,5 atm a ani se nehnula. Když jsme zastavili na křižování ve Starkoči, tak se šli trutnováci podívat na ten náš zázrak a říkali: „čekáme, kdy vám uletí komín“. Krásná vzpomínka! Po propadnutí kotle stála odstavená v Předměřicích a nakonec šla do Českých Velenic, kde jako jedna z posledních prodělala opravu kotle. To už takový „brko“ ale nebylo…"
Autor: Ladislav Kroul
Datum: 13.05.1979
Místo: Jaroměř
Jedním ze čtyř strojů řady 556.0 vybavených Riggenbachovou protitlakou brzdou byla 556.0323. V době pořízení snímku již protitlaká brzda byla odebrána a lokomotiva patřila do strojové stanice Jaroměř. Před odebráním protitlaké brzdy byla často používána k různým zkouškám nových vozidel modernější trakce nejen an novém okruhu u Velimi.
Autor: Ladislav Kroul
Datum: 26.05.1979
Místo: Jaroměř
Železniční fotograf Ladislav Kroul dne 26.5.1979 vyfotil u točny jaroměřského depa jednoho z posledních parních "mohykánů" - 556.0213 ( v.č. 2980, r.v. 1954 ). Její zrušení nastalo až ke dni 17.6.1981, došlo k přeznačení na K 801 a následně vytápěla depo v Kralupech nad Vltavou.
Autor: Ladislav Kroul
Datum: 26.05.1979
Místo: Jedlová
Na legendárním místě fotografů, v Jedlové, byl dne 26.5.1979 zachycen "štokr" 556.0398. Vyroben byl v roce 1956 a obdržel pěkné výrobní číslo 3300. Sloužil u ČSD 25 let a k datu 17.6.1981 byl zrušen, nebyl ani převeden mezi vytápěcí kotle a tak byl následně sešrotován.
Autor: Ladislav Kroul
Datum: 03.06.1979
Místo: Bakov nad Jizerou
Pod uhoľným žeriavom v Bakove nad Jizerou bol zachytený prvosériový "štoker" 556.049.
Autor: Ladislav Kroul
Datum: 18.06.1979
Místo: Depo Liberec
Velmi zajímavou kapitolou historie provozu řady 556.0 je provoz vybraných 17 strojů na kolejích MÁV v průběhu roku 1971, kde tehdy probíhala masivní elektrizace hlavních tratí. Lokomotivy byly nasazeny v depech Hatvan, Székesfehervár, Budapest - Ferencváros a Budapest Hamán-Kató. Mezi vybranými byla i Ladislavem Kroulem zachycená lokomotiva 556.0455. Její zapůjčení proběhlo od 9. srpna do 3. prosince 1971, kdy náležela depu Sokolov. Do stavu depa Liberec se dostala v polovině roku 1978 a setrvala zde až do svého zrušení 20. 10. 1980. V Liberci pak po svém zrušení čekala na svůj osud do 4. 11. 1981, kdy byla odepsána ze stavu ČSD a předána k likvidaci do Kovošrotu Zdice n.p.
Autor: Ladislav Kroul
Datum: 19.06.1979
Místo: Hradec Králové hl.n.
Štokr 556.0313 byl dlouhá léta typický pro depo Hradec Králové. Autor lokomotivu zachytil na výkonu druhé zálohy. Vnější vzhled napovídá, že lokomotiva teprve nedávno prošla opravou v dílnách. Z dálky byla mezi hradeckými lokomotivami rozeznatelná svou hvězdou. Často se objevovala i na výkonech depa v Jaroměři, kam, společně s dalšími štokry, byla několikrát zapůjčena. Dosloužila mezi posledními v Nymburku a úředně byla vyřazena v prosinci 1981.