Autor: Jaroslav Cempírek

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 10.08.1973
Místo: Žatec

Pěkný snímek, který jakoby napovídal, že dochází ke střídání generací. Zatímco zánovní stroj T679.1271 má za sebou první roky provozu u ČSD, v pozadí stojící 434.2115 má za sebou již 38 let služby. Fotografie pochází ze stanice Žatec.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 15.08.1973
Místo: Kutná Hora hl.n.

Prototyp lokomotivy, který byl v pořadí 26. vyrobený v sérii dnešní řady 141 a v roce 1959 byl opatřen převodovkami s vloženými koly. Hodnota převodu byla změněna z 2,27 na 3,11 a změněna hmotnost z 84 na 88 t. Tažná síla byla zvýšena ze 114 na 157 kN. V roce 1976 byl tento stroj přestavěn zpět na původní převody a zařazen pod vynechané číslo E499.157.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 05.09.1973
Místo: Rumburk

22. prosince 1931 vykonal technicko-policejní zkoušku další nový stroj 524.1117. O jeho provozu do roku 1936 nemáme moc informací, ale v roce 1936 byl vykazován ve stavu výtopny Liberec. Válku zřejmě přežil v Nymburku, po válce se objevil v Letohradu, na přelomu 40. a 50. let pak ve Valašském Meziříčí a přes Hradec Králové a Vršovice dne 22. 12. 1971 přibyl do stavu LD Česká Lípa. V posledních letech jezdil pod PLD Rumburk, kde byl z lávky zachycen Jaroslavem Cempírkem. V září 1979 byl z provozu odstaven, zrušen byl 21. března 1980, ale k likvidaci nedošlo a k začátku července 1982 byl předán do sbírek Povážského muzea v Žilině. Od roku 1992 byl získán do sbírek MDC Bratislava a v současné době pomalu probíhá jeho generální oprava ve Vrútkách.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 12.09.1974
Místo: Lovosice

Pan Jaroslav Cempírek zachytil na nádherném snímku lokomotivu 354.1184 v žst. Lovosice před odjezdem s Os 16912 do Loun. Pro stroj 354.1184 byly Louny jeho domovem (od 11. května 1972); přišel po mnohaleté službě z depa Kolín. Zrušen byl 22. května 1978 a kotelním komisařem umožněn jeho provoz jako vytápěcí kotel maximálním kotlovým tlakem 10 atm. K vytápění však nikdy nebyl využit a první listopadový den roku 1978 byl předán k likvidaci do Kovošrotu v Polance nad Odrou.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 09.01.1975
Místo: Ústí nad Labem západ

T669.0049 s "Hektorem" T435.0084 na spojce ze západního nádraží na Střekov v Ústí n.Labem.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 26.01.1975
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

V Ústí nad Labem se chystala na cestu do Chomutova místní lokomotiva E469.2011. Autor snímku ji zdokumentoval přesně ve 14:15 hod. a vlak byl veden pod číslem Os 6818.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 26.01.1975
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

V Ústí nad Labem je nachystána k odjezdu "singrovka" M240.0027 s osobním vlakem 16508 do Bíliny.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 14.02.1975
Místo: Louny

Z Loun se směrem do Slaného rozjíždí lounská 556.014. Zde sloužila mnoho let a zejména v posledních letech se stala vyhledávanou "perlou" mezi dožívajícími lokomotivami řady 556.0. Poslední velkou dílenskou opravu lokomotiva prodělala v Českých Velenicích v roce 1979; oprava byla dokončena 20. června. Kotlově byla lokomotiva způsobilá ještě rok po ukončení parního provozu. Toho využili místní nadšenci a za pomoci stroje řady T466.0 (z důvodu nefungujícího kompresoru) si 556.014 dne 20. března 1982 vyjela na poslední jízdu z Loun do Koštic n. Ohří. 16. 10. 1982 byla jedním z pěkných exponátů při výstavě v depu Kralupy nad Vltavou. Tehdy jako neprovozní, ale zcela kompletní, byla převedena na vytápěcí kotel K 822. Nadále vytápěla depo Louny a pod parou byla fotografována ještě v roce 1991. Neboť v Lounech bylo tou dobou "Mikádo" 387.043, vyšly snahy o zachování 556.014 vniveč. Zlikvidována byla postupně v první polovině 90. let.