Autor:
Jan Novotný
Datum:
14.05.1992
Místo:
Olomouc hl.n.
Z olomouckého hlavního nádaží odjíždí rychlík č.809 a v jeho čele "bzučí" pražský "peršing" 162.043-4. Zmíněná lokomotiva za dva roky předá své podvozky "esu" 363.124, které tím bude zrychleno a "peršing" dostane nové označení 163.243-4, jeho maximální rychlost poté bude už jen 120 km/h.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
16.05.1992
Místo:
Štúrovo
Ve štúrovském depu bylo odstaveno několik lokomotiv ř. 735, mezi nimi i první stroj z ověřovací série - 735.002-8. Daná lokomotiva tak u ČSD od výroby neodsloužila ani 20 let.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
16.05.1992
Místo:
Zohor
Nablýskaný rušeň 710.644-6, slúžiaci v tom čase zrejme u TSS Bratislava, postával v spoločnosti Tatry 815 na manipulačnej koľaji v stanici Zohor.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
16.05.1992
Místo:
Depo Nové Zámky
Lokomotiva 726.036-7 byla zachycena v depu Nové Zámky a to přesně 4 dny od svého zrušení. Ještě v roce 1992 byla rozložena a to po 25 letech služby na výkonech novozámeckého depa.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
17.05.1992
Místo:
Nové Zámky
Rušeň 240.038-0 odpočíval v jednom zo "šturcov" stanice Nové Zámky.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
17.05.1992
Místo:
Kúty
Stroj 240.032-3 bol zachytený v čele nákladného vlaku v stanici Kúty.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
17.05.1992
Místo:
Depo Nové Zámky
Rušeň 710.044-9 bol odstavený v domovskom depe v Nových Zámkoch. Spoločnosť mu robila "karkulka" 726.006-0.
Autor:
Jan Novotný
Datum:
17.05.1992
Místo:
Šurany
Na bedrech pantografových jednotek ř. 560 ležela v 90. letech takřka celá vozba osobních vlaků na elektrizovaných tratích Jižního Slovenska. Jednou z nich byla i 560.015-0/560.016-8 ( RD Leopoldov), který byla vyfocena v žst. Šurany.