Autor: Jan Novotný

Autor: Jan Novotný
Datum: 08.06.1991
Místo: Zábřeh na Moravě

S fotogenickou "směskou" projížděla lokomotiva 181.079-5 stanicí Zábřeh na Moravě.

Autor: Jan Novotný
Datum: 11.06.1991
Místo: Břeclav

Na staničním posunu byl v Břeclavi nasazen "šroťák" 721.203-8, tou dobou po dílenské opravě a v novém laku.

Autor: Jan Novotný
Datum: 11.06.1991
Místo: Moravský Písek

Před staniční budovou v Moravském Písku byl při posunu zachycen břeclavský "pilštyk" T466.0048.

Autor: Jan Novotný
Datum: 18.06.1991
Místo: Přerov

V Přerově čekala na odjezd s osobním vlakem olomoucká "berta" T478.1020, která zde byla v roli náhrady za motorový vůz ř.850 ( příp.851).

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.06.1991
Místo: Břeclav

Lokomotiva 230.110-9 byla zachycena dne 19.6.1991 během posunu na osobním nádraží v Břeclavi. Rudou hvězdu na čele nahradilo nevzhledné kolečko.

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.06.1991
Místo: Nové Zámky

V domovských Nových Zámcích posunovala "ťapka" T458.1083, která měla na čele netradiční a nevzhledný pluh.

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.06.1991
Místo: Depo Nové Zámky

Kabiny z rozpálených lokomotiv 735.001-0 a 726.038-3 čekaly na odvoz do kovošrotu v depu Nové Zámky.

K osudu prototypové lokomotivy T466.0001 ( 735.001-0 ) napsal Leoš Tomančák:

"První a jediný prototyp T 466.001 byl vyroben roku 1971 pod číslem 423-0001/1971. Ke zkouškám byl předán v roce 1972 a střídavě se vracel do výrobního podniku. K ČSD byl převzat až 10. 9. 1975, o den později dorazil do domovského depa Bratislava a 12. 9. 1975 vykonal technicko-bezpečnostní zkoušku na úseku Šenkvice - Cífer. Nasazen byl ve vozební stanici Zohor, odkud vyjížděl s nákladními i osobními vlaky do Plaveckého Mikuláše. Už 15. 9. 1975 měl neschopnost v žst. Jablonové při vedení Os 22519. Už 8. 11. 1977 byl předán do RD Nové Zámky a krátce na to, 6. 1. 1978 byl odvezen kvůli opravě generátoru a motoru s termínem ukončení opravy 30. 8. 1980 (!). V roce 1985 byl na střední opravě v ŽOS Zvolen, která byla pro nedostatek náhradních dílů (především olejového chladiče) přerušena a prototyp T 466.0001 předán až 18. 2. 1986 a byla to jeho poslední dílenská oprava. Konec všem útrapám nastal 29. 5. 1990, kdy již přečíslovaný stroj 735.001 vedl pracovní vlak na provozované koleji poblíž výhybny Kamenica nad Hronom. Tam do něj narazil mezistátní osobní vlak č. 2122 z Budapešti do Štúrova, vedený lokomotivou V 43.1199. Dne 17. 12. 1990 byl prototyp zrušen a během roku 1991 sešrotovaný v domovském depu Nové Zámky. "

Zdroj: https://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=1205

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.06.1991
Místo: Depo Nové Zámky

Kabiny z rozpálených lokomotiv 726.038-3 a 735.001-0 čekaly na odvoz do kovošrotu v depu Nové Zámky.