Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 27.08.1977
Místo: Praha-Malešice

"Z depa Vyšší Brod do dílen Vrůtky, rychlost 50 km/h", to je přesné znění tabulky, která je zavěšena na lokomotivě E422.002. I ze stavu lokomotivy ( nejvíce sběračů ) je jasné, že jede na opravu. Zachycena byla u Prahy-Malešic, řazena v nákladním vlaku.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 03.09.1977
Místo: Praha-Malešice

Českotřebovský "šestikolák" E669.1109 projížděl s nákladním vlakem traťovým úsekem mezi stanicemi Praha-Malešice a Praha-Vršovice, usměvavý pomocník strojvedoucího zapózoval fotografovi a oživil tím celou fotografii. Zmíněný "šestikolák" byl ještě před rokem v celozeleném nátěru a následně ho "vylepšili" výstražnými pruhy.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 20.11.1977
Místo: Praha-Malešice

V listopadu 1977 zachytil Ivan Šnábl stroj 534.0323 při jízdě se zátěží do teplárny v Praze-Malešicích. V dané době patřil střídavě depu ve Vršovicích a Kladně. Vyfotografován byl po nedlouho provedené hlavní opravě v Českých Velenicích. Tlaková zkouška nově opraveného kotle proběhla hned na začátku dubna 1976 a 23. dubna téhož roku byla převzata zpět z dílenské opravy. V okolí Kladna sloužila od roku 1955 až do svého vyřazení 16. března 1983. 5. 10. 1983 byla převedena na vytápěcí kotel K 821. V té době je nejen kompletní, ale rovněž schopna pohybu vlastní silou. I díky jejímu stavu byla snaha tuto lokomotivu zachovat a po mnohaletém úsilí opět dostat mezi provozní stroje, což se povedlo v srpnu 1991. 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.11.1977
Místo: Depo Zdice

V prostoru depa Zdice je zachycen vytápěcí kotel K 570. Pod jednoduchým číslem se skrývá, již na první pohled lehce rozeznatelná, plzeňská lokomotiva 498.017. Svůj život zahájila v rychlíkovém depu Přerov. Vystřídala depa Přerov, Bohumín, Bratislava, Praha a od 18. 5. 1959 depo Plzeň. Patřila k nejdéle sloužícím "nulkovým albatrosům" - 8. 6. 1972 vezla svůj poslední R 451 z Prahy do Plzně. Tímto dnem bylo ukončeno aktivní nasazení této řady v čele rychlíků a osobních vlaků u ČSD. V posledních měsících byla pro menší nehodu rozeznatelná poškozeným pravým kouřovým deflektorem. Rychlík 451 však nebyl jejím úplným koncem; ještě v říjnu 1972 jezdila z depa do plzeňské osobní stanice předtápět soupravy a střídala zálohy. Až 15. května 1973 je zrušena a v témže roce převedena na vytápěcí kotel K 570 s určením pro depo Zdice. Od samotného začátku sloužila k vytápění nové výpravní budovy v Berouně. Ivan Šnábl "sedmnáctku" zachytil ještě v době, kdy byla stále vedena jako funkční vytápěcí kotel. Můžeme však vznést otázku, zda ještě sloužila během topné sezóny 1977/1978?! Vytápěcí kotel K 570, dlouho již neschopen vlastního pohybu, byl u ČSD zrušen ve Zdicích 18. ledna 1978. Rozebrán byl na kolejích Kovošrotu Zdice na přelomu května a června 1978 - šest let po svém posledním rychlíku do Plzně.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1978
Místo: Praha-Hostivař

Poblíž železniční stanice Praha-Hostivař byla v čele nákladního vlaku vyfocena E469.111, která byla tou dobou ve velmi nevkusném nátěru. Zajímavostí snímku je i velmi nízká výška trakčního vedení.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 14.05.1978
Místo: ČKD Praha

T466.2040 byla zachycena na vlečce ČKD Praha, zřejmě zde byla na garanční opravě.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 14.5.1978
Místo: ČKD Praha

Na vlečce ČKD Praha byla zastižena prototypová "čtverka" T478.4001, zřejmě tam byla na reklamaci.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 21.05.1978
Místo: Praha-Malešice

E469.3018 zdravila v Praze-Malešicích slavné májové dny. A tvůrci tohoto webu zdraví své fanoušky touto 5000. fotkou ;-)