Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Jestřebí

Ve stanici Jestřebí čeká na svou zátěž stroj 556.049. Písky byly do sypáků typu Sav nakládány na místní vlečce, kde i po ukončení parního provozu sloužily stroje 423.009 a 423.094. V té době byla lokomotiva 556.049 domovem v České Lípě. Zrušena byla v Kralupech nad Vltavou až 16. 12. 1980. V roce 1981 byla provedena kotlová prohlídka a po patřičné úpravě a snížení kotlového tlaku sloužila jako vytápěcí kotel K773. V roce 1991 byla jako "káčko" zrušena a následně zlikvidována.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Jestřebí

Vzhledově velmi pěkný českolipský "papoušek" 477.047 se rozjíždí s osobním vlakem ze stanice Jestřebí.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Jestřebí

Při posunu se sypáky byl vyfocen v Jestřebí "bulík" 464.041, který už jen vzpomínal na vozbu rychlíků a osobních vlaků.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Jestřebí

Mohutný "štokr" 556.0426 postával v čele nákladní vlaku v železniční stanici Jestřebí, proslulé silnou nakládkou písku. Zmíněná parní lokomotiva byla vyrobena v Plzni roku 1957 ( v.č. 3328 ), zrušena po pouhých 20 letech služby dne 15.6.1977.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Jestřebí

Do stanice Jestřebí přijel v srpnu roku 1976 "štokr" 556.0464, aby odsud odtáhl jeden z mnoha vlaků s pískem. Zmíněný stroj již čekaly jen dva roky služby, k datu 12.12.1978 byl zrušen, nebyl převeden na vytápěcí kotel a tak ho čekala šrotace.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Česká Lípa hl.n.

Před odjezdem z hlavního nádarží v České Lípě fotograf Ivan Šnábl zachytil známý českolipský stroj 464.010. Zaujme nejen mezikružím na dýmničních dveřích, ale i továrními znaky na bocích kouřových deflektorů. Znaky byl stroj opatřen v České Lípě jeho turnusovými strojvedoucími, avšak zvoleny byly lité znaky firmy Škoda, která lokomotivu nevyrobila. Výrobcem lokomotivy byla Českomoravská Kolben a Daněk v Praze, ze které byla 464.010 předána jako první turnusový stroj do výtopny Praha Masarykovo dne 9. prosince 1935. Krátce sloužila ve výtopně Chomutov, aby pak po odstoupení pohraničního území přešla k DRB jako 68.006 výtopny Cheb. Po válce se vrátila do Prahy, od září 1948 byla součástí výtopny Tábor, avšak již v roce 1951 se do Prahy vrací a na Smíchově slouží do roku 1967. 6. ledna 1967 "desítka" přešla do České Lípy, kde je ihned zařazena do první turnusové skupiny a hýčkána strojními četami, i po příchodu moderních lokomotiv 477.0, skoro až do svého zrušení 15. srpna 1978. Zanikla za depem v místním kovošrotu.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Jestřebí

Okolo známé pískovny v Jestřebí strojně projížděla parní lokomotiva 556.0201. Zachycena byla srpnového dne roku 1976 a to v samém závěru svého provozu, protože k datu 10.12.1976 byla zrušena. Sloužila tak u ČSD poctivých 22 let a to zejména v těžké nákladní dopravě.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

Depo v Mladé Boleslavi bylo proslulé velmi silným provozem parních lokomotiv ř. 423.0 na místních tratích. V srpnu roku 1976 se ovšem jednalo již jen labutí píseň těchto strojů, protože již brzy je čekala náhrada motorovými lokomotivami. Zobrazená lokomotiva 423.084 byla vyrobena v roce 1927 ( v.č. 431 ) ve Škodových závodech v Plzni, zrušena byla necelý rok po vyfocení, k datu 26.9.1977. Nečekala ji hned šrotace, ale přesun do skanzenu v České Třebové a počítalo se s ní pro budoucí zachování. Ovšem po zrušení skanzenu a rozpuštění sbírky se jí nevyhnula.

Zajímavostí z jejího provozu je nehoda ze dne 2.7.1932, kdy došlo ke srážce smíšených vlaků mezi Znosimí a Domašínem. Značně poškozeny byly obě aktérky střetu - 423.084 a 423.0107, ale následně se po opravách vrátily do provozu a sloužily ještě více než 40 let.