Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 27.10.1979
Místo: Praha-Malešice

V roli vršovického "druhého tygra" ( dieselové dispečerky pražského uzlu ) se u Prahy-Malešic ukázala T478.1219.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 27.10.1979
Místo: Depo Praha-Vršovice

Na tzv. Balkáně ve vršovickém depu byl odstaven vrak parní lokomotivy 433.047. Zrušena byla k datu 19.3.1979 a sloužila tak u ČSD lehce před tři desetiletí.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 28.10.1979
Místo: Zdice

"Plešatá karkulka" T444.0108 posunovala 28.10.1979 ve stanici Zdice. Tato lokomotiva bývala dříve nasazována i na staniční posun v Příbrami.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 28.10.1979
Místo: Zdice

Před branou zdického kovošrotu čeká na přistavení k rozpálení "papoušek" 477.040 ( zrušen k datu 12.12.1978 ), který býval doslova hvězdou depa Česká Lípa a tratě Nymburk-Rumburk.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 28.10.1979
Místo: Praha-Malešice

Dne 28.10.1979 byla na dispečerský výkon "tygra" T5 nasazena zánovní vršovická lokomotiva T466.0251, která je snímku zobrazena v žst. Praha-Malešice.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1980
Místo: Liberec

Krásný barevný snímek vždy potěší; fotograf Ivan Šnábl měl k pořízení snímku 556.0221 ve službě depa Liberec jen několik měsíců. Tento "štokr" totiž dlouhé roky náležel do stavu depa Louny, ze kterého byl 24. 5. 1980 předán do depa Liberec. Zde se však příliš dlouho neohřál a již 2. 11. 1980 (jiné prameny uvádí 5. 11. 1980) odešel do Trutnova. Zde je zrušen 16. března 1981 a 23. 1. 1982 je předán do Kovošrotu Hradec Králové k fyzické likvidaci.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 19.01.1980
Místo: Praha-Vršovice

U Prahy-Vršovic byla zachycena dne 19.1.1980 "polomáčená" EM475.1062.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 19.01.1980
Místo: Praha-Vršovice

13. 6. 1979 byla administrativně zrušena poslední provozní lokomotiva řady 477.0 - stroj 477.043. Po svém zrušení v Kolíně byla lokomotiva 477.043, v roce 1979, prodána mimo ČSD do vlastnictví malešické teplárny, kde byla ihned vyvíjena aktivita k provedení opravy lokomotivy do provozního stavu. V prosinci 1979 byla přistavena k provedení opravy v rozsahu Lv do dílen České Velenice, které v té době končily s opravou parních lokomotiv, a právě 477.043 měla být tou úplně poslední. Naštěstí to nebyla pravda a i v následujících letech probíhaly další opravy parních lokomotiv. 4. ledna 1980 proběhla první zkušební jízda po stanici v Českých Velenicích a 19. 1. 1980 byl zaveden zvláštní parní vlak s nově opravenou soukromou 477.043 v čele z Českých Velenic do Prahy-Vršovic. 15. května 1980 vykonala svou druhou Technicko-bezpečnostní zkoušku pod  dohledem zkušebního komisaře Ing. Jindřicha Hály.

 

Top