Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 06.04.1979
Místo: Plzeň hl.n.

Klasika 70. let. Osobní vlaky na "žatecké" ovládaly motorové vozy řady M262.0. Na snímku vidíme jeden z plzeňských strojů, který později prošel rekonstrukcí na řadu 831. Stejně jako tento stroj změnil řadu, měnil se i název hlavního nádraží v Plzni. V době komunismu bylo nádraží přejmenováno v padesátých letech na Plzeň Gottwaldovo nádraží na počest prvního komunistického prezidenta Klementa Gottwalda. Po sametové revoluci se nádraží opět vrátilo k názvu Plzeň hlavní nádraží. 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 12.04.1979
Místo: Plzeň hl.n.

Novotou vonící T478.4020 se fotografovi producírovala během provozní přestávky mezi vlaky na plzeňském Gottwaldově nádraží.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 12.04.1979
Místo: Plzeň hl.n.

Zánovní plzeňská T478.4010 čeká na tamním Gottwaldově nádraží na pokyn k odjezdu s osobním vlakem.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 12.04.1979
Místo: Plzeň hl.n.

První "střídavá" lokomotiva řady S479.0 přijíždí po mostě na sudé straně tehdejšího Gottwaldovo nádraží v Plzni s nákladním vlakem. Lokomotiva byla dokončena v roce 1961. Spolu s druhým prototypem byly nasazovány na dispečerské výkony v uzlu Plzeň. V době pořízení snímku zbýval stroji s číslem 001 zhruba rok provozu do odstavení.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 16.04.1979
Místo: Plzeň hl.n.

Nová lokomotiva T478.4010 zvěčněná v Plzni hl.n. při posunu.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 16.04.1979
Místo: Depo Klatovy

Odstavený stroj 464.055 zachytil autor v prostoru klatovského depa. Do Klatov tento stroj přišel z Veselí nad Lužnicí 2. června 1971. Zrušen byl 22. 12. 1979 a odeslán k likvidaci do Plzně.

Nutno připomenout, že tyto vděčné, výkonné a spolehlivé stroje byly vždy jedním z pilířů dopravy ČSD. Proto byly všechny (až na jednu výjimku) stroje rekonstruovány dosazením výfukové dyšny Giesel, která jejich vlastnosti ještě zlepšila. Nutno dodat, že vzhledu těchto strojů to neprospělo.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 07.05.1979
Místo: Kralupy nad Vltavou

Z Ostravy dorazila do Kralup nad Vltavou lokomotiva 534.0413 dne 28. 12. 1970. Krom několika měsíčního propůjčení do Hradce Králové byla tomuto depu věrná až do svého zrušení 19. března 1979. Při svém krátkém působení v Hradci Králové nejen uzavírala provoz této řady v hradeckém depu, ale vlastně i svůj život sám - když se 12. prosince 1978 vrátila z Hradce Králové, provozní byla už jen následující čtyři dny do 16. 12. 1978, kdy byla odstavena pro propadající zostřenou lhůtu kotle. Poslední opravu v rozsahu LG prodělala v dílnách v Plzni dne 27. 12. 1970. V prosinci 1979 se její život uzavřel v Kovošrotu Zdice.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 18.05.1979
Místo: Třemešná ve Slezsku

Krnovský "brejlovec" T478.3160 byl zdokumentován ve stanici Třemešná ve Slezsku.