Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.08.2016
Místo: Horky u Tábora

Kapesní bobinka 100.003-3, prožila většinu svého lokomotivního života ve Vyšším Brodě, kam byla v roce 1957 dodána z výroby a kde byla ke dni 26.1.2004 také zrušena. I přes to ale měla štěstí a v roce 2015 byla odeslána do přerovských dílen ČŽMO, kde do května 2016 podstoupila hlavní opravu spojenou s provedením laku ve stylu 80-tých let, a od té doby jí náleží sezónní vozba víkendových turistických vlaků na trati z Tábora do Bechyně. Během své první provozní sezóny byla 20.srpna 2016 zachycena u stanice Horky u Tábora s osobním vlakem číslo 28408.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.08.2016
Místo: Bocanovice

V čele 1127 tun těžké a 582 metrů dlouhé, sedmatřicetivozové soupravy vlaku Pn 45701, stoupala do jablunkovského průsmyku dvojička 131.005 + 131.006. Na snímku je zachycena těsně před zastávkou Bocanovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.09.2016
Místo: Bednárec

Díky tmavě modrému proužku mezi světly se barevně mírně odlišující plecháč 242.201-2, byl prvního zářijového odpoledne roku 2016 zachycen v čele rychlíku 667 "Vajgar" nedaleko Bednárce.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.09.2016
Místo: Želenice nad Bílinou

Znělcový vrch Bořeň je se svými více než sto metrů vysokými kolmými stěnami jednou z nejtypyčtějších hor západní části Českého středohoří. Na jeho úbočích můžeme najít hned několik drůhů vzácných rostlin, v čele s koniklecem lučním českým nebo hvězdicí alpínskou. Z jeho vrcholu ve výšce 539 metrů je nerušený kruhový výhled nejen na západní část českého středohoří, či na východní část mostecké pánve, ale také na trojkolejnou železniční trať spojující Bílinu s Mostem. Právě na ní byl zachycen rychlík číslo 608 "Bílina" v čele s tehdy ještě modro-krémovým "esem" 362.130-7. Snímek vznikl 14. září 2016 u zastávky Želenice nad Bílinou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.09.2016
Místo: Ústí nad Labem jih

K výhybně Ústí nad Labem jih se 27.9.2016 blížil peršing 162.013-7, jezdící v té době ještě v první verzi "najbrt" nátěru. Již za několik týdnu ale byl přistaven na dílenskou opravu spojenou s provedením nového nátěru, v tentokrát už inovovaném barevném provedení "najbrt" laku (Najbrt 2.0).

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.10.2016
Místo: Votice

V období vrcholícího podzimu, 31. října 2016, se ke stanici Votice blížil vlak R 1545 "Ferdinand Kindermann", vedený strojem 362.071-3. Ten byl dodán byl v roce 1987 do lokomotivního depa Plzeň, kde spolu s ním našlo svůj první domov dalších 17 lokomotiv třetí výrobní série lokomotiv řady 363 (Škoda 69E3).

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.10.2016
Místo: Mezno

Na původní trati mezi Meznem a Sudoměřicemi u Tábora vznikl 31.10.2016 typicky podzimní snímek Esa 362.117-4, mířícího v čele rychlíku číslo 637 "Vojtěch Lanna" na jih Čech.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.11.2016
Místo: Březina nad Jizerou

Motorový vůz původního označení M 296.1035 byl z výroby dodán do lokomotivního depa v Praze-Libni, kam dorazil koncem ledna 1971. V období 1.9.1978 až 28.1.1981 byl po ujetí 565 tisíc kilometrů byl veden jako dlouhodobě neprovozní, ale své první GO se dočkal až po najetí 1.227.460 kilometrů, kdy byl k jejímu provedení přistaven do ŽOS Šumperk. Dokončena byla 10. dubna 1989 a vůz, nově označený jako 853.035, najížděl v libeňském motorovém depu další tisíce kilometrů, a to až do předání do depa Hradec Králové, ke kterému došlo 30.11.2002. Zde byl jeho provoz v původním provedení ukončen 6. ledna 2004 s celkovým nájezdem 2.558.870 km. K remotorizaci a modernizaci byl do Pars Šumperk přepraven 15. února 2004 a po jejím ukončení se do provozu vrátil už s novým označením 854.035-3. V této jeho provozní podobě byl 29. listopadu 2016 zachycen u Březiny nad Jizerou v čele rychlíku 1145 "Valdštejn".