Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.05.2006
Místo: Letohrad

Nejstarší sériová "osmsetdesítka" provozovaná v českých zemích, byl vůz inventárního čísla 007. Dodávky sériových M152.0 byly zahájeny vozy čísel 003 až 006, dodaných na východ Slovenska a právě počínajem vozem M152.0007 se tyto motorové vozy objevily i na Moravě a následně i v Čechách. Samotná 810.007-5 se postupem let přesunula do Čech a jejím domovem v současné době je lokálka z Olbramovic do Sedlčan, kde společně s 810.184 tvoří dvojici tamních kmenových vozidel. Okolo roku 2006 ovšem jezdila nějakou dobu také ve východních Čechách, jak dokládá její snímek pořízený 22.5.2006 v depu Letohrad.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.06.2006
Místo: Nelahozeves zámek

Ze zastávky "Nelahozeves zámek", situované přímo pod nelahozevesským zámkem, se jednoho červnového rána roku 2006 rozjížděl osobní vlak do Prahy, na jehož konci se vezl řídící vůz 971.017-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.06.2006
Místo: Kladno

V čele "hejna krabiček" řady 010 zastavila 5. května 2006 ve stanici Kladno rakovnická "veselá kráva" 714.230-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 08.06.2006
Místo: Praha-Bubeneč

Ke stanici Praha-Bubeneč, fungující tehdy ještě i pro výstup a nástup cestujících, se 8. června 2006 blížil osobní vlak 9607, vedený elektrickou jednotkou 451.010 + 009. Ta svého času figurovala na seznamu hnacích vozidel Českých Drah, určených pro budoucí zachování pro muzejní účely. Osud jí však nepřál, místo ní se začalo počítat se zachováním jednotky 001+002 a někdejší jednotka EM 475.1009 + EM 475.1010 byla zrušena. Zbývá jen dodat, že ani pantofraf 001+002 si svůj statut uvažovaného muzejního vozidla nakonec neudržel a roku 2021 se nakonec dožily úplně jiné dvě muzejní jednotky řady 451 - čísel 025+026 a 045+046, a také ještě vůz 451.056, zatím sice nesešrotovaný, ale existující ve značně zuboženém stavu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.06.2006
Místo: Nová Ves u Leštiny

Autorem reklamního nátěru lokomotivy 363.015-9 byl Jiří Milfait z firmy Communic Research, nátěr samotný byl proveden v olomoucké lakovně, kam bylo "patnácté eso" přistaveno koncem roku 2005 po dokončení hlavní opravy, kterou provedla firma ČMKS Česká Třebová. Začátky jejího provozu v reklamním nátěru jsou spjaty s výkony v osobní i nákladní dopravě pod křídly svého tehdy domovského DKV Brno. Po vzniku společnosti ČD Cargo v prosinci 2007 pak přechází do jeho majetku a je zařazena do stavu SOKV Ostrava a jejím působištěm od té doby je výhradně nákladní doprava. V původní variantě svého nátěru, navíc ještě doplněným původními logy "ČD" na čelech, byla 9. června 2006 u zastávky Nová Ves u Leštiny zachycena na přípřeži laminátky 230.098.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.06.2006
Místo: Nová Ves u Leštiny

Dne 18. května 1966 převzalo lokomotivní depo Plzeň ve Škodovce první lokomotivu u ČSD tehdy zcela nového typu - S 489.0. S touto lokomotivou, za kterou ČSD zaplatily 2.982.000 Kčs, bylo mezi květnem a srpnem 1966 vykonáno několik zkušebních jízd na škodovácképodnikové trati v Plzni - Doudlevcích a až 20.8.1966 v trati Plzeň Gottwaldovo nádraží - Horažďovice předměstí vykonala TBZ, při které dosáhla rychlosti 135 km/h. V září 1966 byla z Plzně administrativně předána do depa Brno Maloměřice, kvůli nedokončené elektrizaci se ovšem jejím prozatímním domovem stalo depo v Jihlavě. Z Jihlavy najížděla své první kilometry nejen S489.001, ale i další stroje této řady nejnižších inventárních čísel. Téměř na měsíc přesně 40 let od jejího dodání ČSD, 9. června 2006, byla laminátka 230.001-0 zachycena u Nové Vsi u Leštiny.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.06.2006
Místo: Ostružná

Oblouky klitatícími se mezi horskými loukami nedaleko Ostružné sjížděl 12. června 2006 k Branné manipulák číslo 81830, vedený "zamračenou" 751.052-2. Snímku dominují tři horské vrcholy (bezejmenná kóta 947, dále pak Čerňava (1103 m) a úplně na horizontu 1272 metrů vysoká Mračná hora, navazující na zdejší dominantu, za horizontem se ukrývající vrch Šerák. Právě o tento stoupající horský hřeben se měla opírat linie těžkého opevnění, jejíž výstavba byla ve zdejším kraji zahájena na jaře 1938. Nejvýše položeným z již rozpracovaných pěchotních srubů byl StM-S53 "Trigonometr", jehož mohutný výkop a už dokončená základová deska se dodnes nachází na horním okraji velké mýtiny u pravého okraje snímku, těsně pod vrcholem kóty 947.

 

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.06.2006
Místo: Ostružná

Řádně napakovaný ranní Mn 81821 dával 12.června 2006 vlakové zamračené 751.052-2 řádně zabrat. Na snímku byl zachycen stoupajíc rozvážným tempem mezi loukami pod Ostružnou.