Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2015
Místo: Mstětice

Výluky na hlavní trati mezi Prahou a Kolínem si na jaře 2015 vyžádaly rozsáhlou odklonovou vozbu přes Nymburk a Čelákovice. Jeden z těchto odklonů, vlak Ex 10116, byl 21. dubna 2015 v čele s lokomotivou 151.027-0 vyfotografován v mezistaničním úseku Čelákovice - Mstětice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2015
Místo: Mstětice

Série výluk, konaných v dubnu 2015 na prvním koridoru mezi Kolínem a Prahou, si vynutila zavedení odklonové vozby u vybraných vlaků vlaků směřujících od východu do Prahy. Toto opatření se týkalo také spoje SC 508 "Pendolino", vedeného z Kolína přes Nymburk a Čelákovice pod odklonovým číslem Ex 10198. Před stanicí Mstětice byl zachycen 21. dubna 2015 s vozem 682.007 na čele.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2015
Místo: Mstětice

Polabím od Čelákovic ke stanici Mstětice stoupal 21. dubna 2015 v čele R 946 "zpomalený" peršing 163.217-3.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 03.05.2015
Místo: Svoboda nad Úpou

Kolem výpravní budovy stanice Svoboda nad Úpou projíždí dopoledne 3.května 2015 vlak Os 15709 do Trutnova, tvořený původně slovenským motorovým vozem 810.543-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 04.06.2015
Místo: Spišská Nová Ves

Snímek přírodního zákoutí s pomníkovou "bobinou" E499.005 byl v areálu rušňového depa ve Spišské Nové Vsi pořízen 4. června 2015.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 04.06.2015
Místo: Spišská Nová Ves

Od dubna 1998 stojí na pomníku v areálu depa Spišská Nová Ves „bobina“ E499.005.
Vyrobena byla v rámci série 12E2 v Závodech V.I.Lenina v Plzni pod výrobním číslem 3071/1953. Do depa Praha hl.n. byla dodána 3.2.1954, aby po vykonání TPZ na napětí 1500V, kterou 12.2.1954 absolvovala v úseku Vítkov – Vysočany, byla až do 1.4.1955 nasazována v provozu na sníženém napětí v pražském uzlu. Po jejím předání do depa Spišská Nová Ves na ní byla nejprve provedena TBZ na napětí 3.000V – tu úspěšně absolvovala 2.9.1955, tj. ve stejný den jako sesterský stroj E499.004. V depu Spišská Nová Ves jezdila víceméně celý svůj provozní život. Jednou mála vyjímek bylo její zapůjčení do Košic v období prosinec 1961 až leden 1962. Tento stroj byl první své řady, který dosáhnul proběhu 1.000.000 Km. Jejím posledním výkonem byla vlak Rn 51111 ze Žiliny do Spišské Nové Vsi dne 8.9.1994, po němž byla odstavena a ke dni 4.12.1994 zrušena.
Na snímku je zachycen její stav ke dni 4. června 2015.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.07.2015
Místo: Čelákovice

K Čelákovicím se 1. července 2015 blížil osobní vlak 9405, tvořený toho dne jednotkou 471.062 / 971.062.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2015
Místo: Třebovice v Čechách

Prototypová "Gorila" 350.001 byla 26. července 2015  v čele expresu 124 "Bečva" zachycena před žst. Třebovice v Čechách.