Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 3.10.2013
Místo: Vladislav zastávka

Milion kilometrů bez dílenské opravy ujela v osmdesátých letech péčí brněnské správkárny lokomotiva 754 023-0. Později i tento stroj začal chodit stejně jako kterékoliv jiné lokomotivy do dílen a během jedné z dílenských oprav obdržel tento nátěr, napodobující barevné provedení kterým se honosil už koncem osmdesátých let. Snímek vlaku Os 4834 byl pořízen 3. října 2013 před Vladislaví zastávkou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 3.10.2013
Místo: Vladislav zastávka

Dlouholetým provozem v nátěru napodobujícím barevné provedení v kterém lokomotivy řady T478.4 vyjížděly z výroby, je známá dnešní plzeňská, dříve brněnská, chomutovská či děčínská lokomotiva 754.066-9. Snímek  zachycující její brněnské působení ji zachytil 3. října 2013 u Vladislavi s rychlíkem číslo 666 "Petr Vok".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 3.10.2013
Místo: Vladislav zastávka

Jestě pár set metrů chybí rychlíku 664 "Jakub Krčín" do průjezdu Vladislaví zastávkou. Mezi Brnem a Jihlavou ho 3.října 2013 odvezl brněnský brejlovec 750 713-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.10.2013
Místo: Želenice nad Bílinou

Šestikoláky řady 183 bývaly za desítky let jejich provozu k vidění nejvíce na Slovensku, na tratích pod panoramatem Tater. Ale občas se také vyskytly v místech, kde nikdy nejezdily a kam se za celý jejich provoz podívaly poprvé. Pronájem stroje 183.005-8 depa Spišská Nová Ves dopravci AWT v říjnu 2013 umožnil zdokumentovat tento stroj s pro něj zcela nezvyklým panoramatem - s vrchem Bořeň, nedaleko severočeské Bíliny. Snímek z 31. října 2013 byl pořízen nedaleko Želenic nad Bílinou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.10.2013
Místo: Želenice nad Bílinou

Pod netaměnitelnou dominantou 539 metrů vysokého vrchu Bořeň vjížděla 31.10.2013 do zastávky Želenice nad Bílinou elektrická jednotka v čele s vozem 441.001-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.11.2013
Místo: Kropáčova Vrutice

S rychlíkem číslo 1143 uháněla 12. listopadu 2013 loukami za Kropáčovou Vruticí vršovická "hydra" 854 010-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.11.2013
Místo: Kropáčova Vrutice

Dodávky motorových vozů původních řad M296.1 a M296.2 pro ČSD, byly v lednu 1971 završeny dodávkou čtveřice vozů M296.1 nejvyšších inventárních číslel. Jako poslední byly 31. ledna předány vozy č. 033 a 034, vůz 035 byl předán už o den později, 30. ledna 1971. Všechny putovaly do LD Praha-Libeň.  Na výkonech DKV Praha byl někdejší vůz M296.1035 k vidění i v roce 2013, jak také dokládá jeho snímek na vlaku Os 9511, pořízený 12. listopadu za Kropáčovou Vruticí.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.11.2013
Místo: Praha Masarykovo n.

Jedním z prvních pokusů společnosti ARRIVA o prosazení se do vozby pravidelných osobních vlaků v oblasti Prahy a středních Čech, byla vozba osobních vlaků mezi pražským Masarykovým nádražím a Kralupy nad Vltavou. Během provozu této linky, jejíž zavedení bylo několikrát odkládáno a nakonec nemělo dlouhého trvání, byl u bývalého Stavědla č.4 na Negrelliho viaduktu pořízen snímek 27.11.2013 zachycující průjezd motorové jednotky 845.001 + 945.001 na vlaku Os 2466 "Arriva".

Top