Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.03.2008
Místo: Kraličky

Dva letití veteráni se potkaly 31. března 2008 u zastávky Kraličky. Zatímco letitý Zetor, patřící jednomu z místních "kovozemědělců", s nezaměnitelnou zvukovou kulisou prováděl jarní práce na úrodných polích Hornomoravského úvalu, po železniční trati za ním projížděla letitá "bobina" 141.037-2, vezoucí svůj vlak Os 3811 do Olomouce.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.03.2008
Místo: Vrbátky

V roce 2008 byla na Mn 81102 Olomouc - Nezamyslice řada 110 ještě všední záležitostí. Často na něm jezdíval stroj 110.024-7, který byl u Vrbátek vyfotografován 31. března 2008.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.3.2008
Místo: Vrbátky

Posledním strojem řady 141, který se v rámci pravidelného provozu u Českých drah dočkal obnovy nátěru, byla tehdy olomoucká 141.054-7. V něm se představuje na snímku pořízeném 31.3.2008, kdy byla zachycena s vlakem Os 3822 u Vrbátek.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.05.2008
Místo: Děčín-Prostřední Žleb

Železniční most, nacházející se v kilometru 458,755 trati Vídeň - Kolín - Děčín je nejníže položeným mostem na řece Labi na území České republiky. Vybudován byl mezi Děčínem a Prostředním Žlebem v létech 1873 a 1874 nákladem společnosti Rakouské severozápadní dráhy (ONWB) pod vedením švýcarského inženýra Jakoba Masta. Při budování jeho středního pilíře, stavěného přímo v toku řeky Labe, se bylo nutno prokopat 10 metrů silnou vrstvou říčních usazenin, což bylo možno díky využití kesonu při jeho výstavbě. Původní mostní konstrukce byla v roce 1927 nahrazena konstrukcí současnou, tvořenou několikanásobnými příhradovými nosníky o rozpětí 2 x 68 metrů, což byl typ mostní konstrukce nepříliš rozšířený, což také přispělo k vyhlášení tohoto mostu na Kulturní památku, které proběhlo 29. 3. 2018.  Na snímku pořízeném 10. května 2008 byl na tomto mostě zachycen "bastard" 372.010-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.05.2008
Místo: Dolní Žleb

V roce 1992 dodala Škoda Plzeň železniční společnosti DR 19 sériových lokomotiv továrního typu 80E1, navazujících na prototypový stroj 230.001 z roku 1987. Ani spojení železničních správ DR a DB pro tyto lokomotivy (již předtím k 1.1.1992 přeznačené na řadu 180) neznamenalo nějakou zásadnější změnu v jejich provozu, který se odehrával především na hraničním úseku mezi Drážďany a Děčínem. V souvislosti s dodávkami modernějších lokomotiv začalo v Německu značně atypickým škodováckým lokomotivám práce ubývat, až v roce 2010 byla část z nich odstavena. Jejich provoz u DB byl v roce 2014 ukončen úplně a zbylých 16 strojů řady 180 DB odkoupila česká společnost TSS Cargo. I když plány s nimi byly veliké, až na počáteční zkušební provoz toho "bastardy" u TSS najezdily minimum a poslední roky nejezdí už vůbec. Jednou z lokomotiv, které se k TSS Cargo v roce 2014 dostaly, byla i poslední vyrobená 180.020-0. Na snímku je zachycena 11.5.2008 v Dolním Žlebu, ještě v majetku DB.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.05.2008
Místo: Veleliby

Rok 2008 byl ve znamení velkého návratu lokomotiv řady 750 do nákladní dopravy na trati mezi Mladou Boleslaví a Nymburkem. Jedním ze brejlovců, pravidelně se zde tehdy vyskytujících, byl i stroj 750.338-6, vyfotografovaný v podvečer 14. května 2008 v čele vlaku Pn 64302 u Velelib.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.05.2008
Místo: Netřeba

Neobvyklý pohled na spodní část "zamračené" 751.092-8 se naskytl po nehodě u Netřeby.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.05.2008
Místo: Netřeba

Lokomotiva 751.092-8 vezla dne 14.5.2008 nákladní vlak Pn 1.nsl. 60570 ( prázdné cisterny ze Všetat do Kralup nad Vltavou ) a střetla se na přejezdu u obce Netřeba s kamionem. Pro velký rozsah škod byla následně zrušena.